Panduan Menulis Blog | Menulis Untuk Memberikan Manfaat Baik

As-Salam.
Blog adalah medium penyampaian, maka sampaikan apa yang ingin disampaikan itu dengan segala kebaikan, dan bukannya dengan rasa penuh benci, dendam atau sakit hati. Ini bukan pertama kali HH bercerita menerusi Panduan Menulis Blog.

Apabila ingin menyampaikan sesuatu, sampaikanlah akan kebaikan. Tidak perlu bercerita soal keburukan, kerana ia boleh mendatangkan aib. Percayalah, blog-blog yang dok cerita pasal keburukan orang ini, hanya hidup sekejap sahaja, esok lusa akan tutuplah ia.

Tambah-tambah lagi, budaya seperti ini tidak elok dipraktikkan kerana ia akan menghitamkan hati kita, semakin banyak kita menulis cerita sebegitu, yang jadi penghujungnya tentulah tidak begitu baik.

Tulis blog agar untuk diri kita berasa seronok melakukannya, dan orang lain seronok membacanya. 

Tulis blog agar nanti akan ada yang mendoakan kebaikan kepada kita dan bukannya menanam sifat benci pada kita.

Tulis blog untuk menyampaikan kebaikan dan bukannya menambah keburukan.

Tulis blog untuk berkongsi pengalaman yang baik dan berguna untuk panduan orang lain dan bukannya untuk menjahamkan orang lain.

Tulis blog agar nanti Tuhan memberkati setiap tindakan kita, dan bukannya mendapat murka dariNYA.



[Info Penulis] Hasrul Hassan ialah seorang blogger dan house husband yang menetap di Penang. Merupakan penulis blog sepenuh masa yang bekerja dari rumah, melakukan penulisan berbentuk pendidikan, review, ulasan, awareness serta antara penulis blog yang berjaya menguasai teknik SEO (Search Engine Optimization) di Malaysia. Antara blog peribadi Malaysia yang paling tinggi views/hits menurut Ranking Alexa, sehingga penulis mendapat jolokan Sifu Blogger dan Pakar SEO Malaysia.

Untuk servis pengiklanan (advertisment service) serta artikel berbayar (paid article/advertorial), boleh hubungi penulis menerusi ruangan Contact .

 
Copyright © 2010-2015 Malaysia Top Blog
HH SEO Consultant (PG0353760-D)
Template By. Catatan Info
Inspired Magz