As-Salam. Saya seronok dapat membantu. Apa yang dapat saya bantu dan tolong, saya tolonglah ... kalau tak dapat tu, saya akan kata tak dapatlah ... saya pun ada batas yang tak dapat saya langkau. Saya bukan bijak sangat, ilmu saya ciput je. Mana yang leh saya bagi, saya bagi .. sebab sebelum saya dapat pun .. orang lain gak yang bagi.

Terima kasih buat mereka yang menghargai. Kalau diucapkan seribu kali terima kasih pun, saya tak fikir memadai. Andai apa yang saya berikan dan kongsikan itu beri manfaat pada anda, cubalah juga berkongsi dengan orang lain. Kongsi - takkanlah nak marah ...bukannya mencurik! :)

Saya waktu kecil cukup takut .... kerana selalu dimomokkan .. kalau mencuri .. nanti kudung tangan. Sampai tak mampu nak lelap mata .. .. dah buat benda salah, tidur2 ..... bangun2 tengok tangan dah tak ada ...uhh memang ngeri. 

Untuk elak orang curi apa yang kita ada, cubalah beri peluang untuk orang mengambilnya secara sah atau dengan kata lain .. membenarkannya. Kan baik tu .. memberi lebih baik dari menerima.

Tapi ada lak yang buat kerja tak sihat .... dah la ambik tanpa kebenaran, tak pula dirujuk lalu .... dihumban dengan pelbagai fitnah dan cerca. Apa kes nih? Janganlah begini ...orang beri kongsi ..untuk kebaikan ....bukan untuk dibuat bahan ejeken .... atau bahan umpatan... janganlah buat begini.

Susahkan? Dah bagi ... dibuat tahik la pulak. Kalau tak bagi .. kata lak kedekut. Cam mana? Adehh susah susah.

Oklah. Merepek panjang2 tak guna. Ada baiknya kita fikirkan balik .... sejauh mana kita dah hidup dengan pemberian orang? Kita bernyawa ni pun hasil pemberian juga .. kena ingat tu...bila2 masa je leh ditarik.

4 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Salam perkenalan dari saya follower no. 1236. Selalu terjah baca blog nih, tapi hari nih baru tahu belum jadi follower..ish2..

    BalasPadam
  2. salam...

    segala yg ada dlm hidup kita spjg kat dunia ni, smua pemberian Allah..smua pinjaman jer..bila2 masa jer Allah blh tarik blk..so bila dpt tu, bersyukur la. kalo ada lebih kongsi2kan la dgn org lain...pahala pun dpt..

    BalasPadam
  3. ehss...tetibe terdengar teguran lavenderies tuh...a'ah background dah hitamm..yeehaaa!! elegen gitu!!

    hurm...entry ni menarik sbbnya xkan seumur hidup kita nak hidup dgn pemberian orang kan?? pe kata usaha sendirik lagi puashatii..

    ehss..lari tajuk ker?? lalaalaalala!!~~ lariiii



    hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement