Saya nak kongsikan satu tips atau tutorial blogging yang best untuk rakan blogger yang mahu optimasi income blog menerusi program affiliate. Saya telah terjumpa satu cara dalam bentuk widget blog untuk bolehkan anda letakkan iklan promosi produk-produk affiliate yang menyerupai atau mirip iklan-iklan daripada Google Adsense.

Caranya cukup mudah jika anda ikuti langkah demi langkah yang saya sediakan di bawah ini. Moga dengan teknik meletakkan iklan affiliate dalam bentuk teks, yang mirip seperti iklan Google Adsense ini akan berikan impak positif atas jualan produk-produk affiliate di blog anda.

Cara Letak Iklan Teks Seperti Iklan Adsense

Cara Letak Iklan Teks Seperti Iklan Adsense

Sila ikuti langkah-langkah di bawah ini ye dengan berhati-hati.

Widget ini menggunakan font jenis awesome, salah satu jenis font yang popular untuk paparkan visual popular seperti rumah (home), ikon-ikon media sosial dan sebagainya. Jika blog anda tidak gunakan jenis font ini di dalam blog, maka anda perlu masukkan kod di bawah ini sebelum </head>.



Kemudian, login ke template blogspot anda, dan masukkan kod HTML/CSS di bawah ini sebelum </skin> atau ]]></b:skin>


Kemudian, salin dan tampal kod untuk script di bawah ini sebelum </body>


Ok, sekarang dah siap anda tambahkan kod-kod HTML, serta CSS dan javascript yang perlu untuk widget cara letak iklan teks seperti Adsense di dalam template blog. Simpan ..

Seterusnya Add HTML/Javascript yang baru untuk widget di sidebar blogspot anda. Letakkan kod HTML di bawah ini pada ruangan tersebut, dan silalah edit apa yang perlu (yang ditunjukkan) untuk letakkan iklan teks anda.



Lepas dah edit bahagian berikut:
  • Pasang Iklan Di Sini (Tajuk iklan anda)
  • URL web kalian (URL iklan teks)

Sila simpan dan lihat hasilnya. Contoh seperti pada imej di awal di entri ini ...
[Baca] Klik Sini Jika Mahu Buat Duit Blog dalam USD
Terima kasih pada Arlina Design yang sudi kongsikan tutorial ini.

4 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement