Peraturan Nombor Plet Kenderaan JPJ 2014

Wordless Wednesday Peraturan Nombor Plet Pendaftaran Kenderaan JPJ 2014 - Setiap hari rabu semua blogger menerbitkan satu entri gambar tanpa meletakkan apa-apa keterangan untuk menjelaskan gambar tersebut. Terpulang pada pengunjung untuk buat intreprestasi dan komen mengenainya. Gambar yang hebat boleh menerangkan segalanya.

Peraturan Nombor Plet Pendaftaran Kenderaan JPJ 2014

Peraturan Nombor Plet Kenderaan JPJ 2014
Peraturan Nombor Plet Pendaftaran Kenderaan JPJ 2014
Klik untuk gambar dan imej lebih besar - Peraturan Nombor Plat Daftar Kenderaan

p.s: JPJ akan memulakan operasi besar-besaran untuk kuat-kuasa peraturan saiz nombor plat pendaftaran kenderaan motor 2014 ini mulai 1 November 2014.

Post a Comment

10 Comments

  1. jpj nak cari makan siap bawa pembaris tahan kereta..

    ReplyDelete
  2. Ingat la dulu kena betulkan balk plat kereta lepas kena surat amaran dengan JPJ ni. time tu belum ada lagi saman menyaman ni. La ni tak mau dah tukaq2 no plak ikut suka hati ja.biaq guna yang standard

    ReplyDelete
  3. perkongsian yang baik.

    Tapi saya hairan kenapa MEREKA yang menawarkan perkhidmatan membuat no PLet ini tidak disaman dan diambil tindakan tegas. Jika undang-undang saman terhadap pemberi perkhidmatan ini dilaksanakan sudah tentu tidak ada lagi No plet yang tidak mengikut peraturan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada yang kena saman, cuma tak kuar paper je .. dan lagi benda tu bawah jabatan2 yang berlainan.

      Delete
  4. tak susah nak ikut ni, kat kedai suruh buat ikut undang-undang je kot.

    ReplyDelete
  5. memang tidak susah nak buat no plet ini tetapi kenapa perlu bazirkan masa untuk betulkan no plet jika mudah dilihat pada waktu siang dan malam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika ikut peraturan .. okaylah ... kenalah seragam, jika satu benda ni pun susah nak ikut, benda lain lagilah ..

      Delete

Komen adalah tanggungjawab anda. Sebarang komen yang ditingalkan tertakluk pada Akta 588 SKMM. Komen dengan nada ilmiah, dan lakukan dengan niat yang murni. Untuk pengiklanan, boleh gunakan borang 'hubungi saya' atau looket.me/hasrulhassan.