Meta robot bahaya untuk blogger? oleh Faizal Dahan (www.hpmurah2u.com). Percaya atau tidak, saya sedang alaminya. Hari pertama tukar kepada meta tags yang katanya "super duper meta description" telah membuat hati tersenyum. Manakan tidak, dari jumlah uv suam-suam kuku,dengan menggunakan meta tags yang super duper tu, jumlah uv terus melonjak ke 700 uv sehari. Dah lama saya tak dapat jumlah uv sebanyak itu disebabkan kesibukan yang saya alami.

Menjelang beberapa hari kemudian, saya sangatlah pelik. Apa dah jadi dengan blog saya ni. Dari uv yang tiba-tiba melonjak tinggi, terus menjunam ke bawah paras uv yang memalukan. Saya dengan pantasnya membelek-belek webmaster untuk tengok apa masalahnya.

Meta Robot Super Duper Bahaya Untuk Blogger?

Meta Robot Super Duper Bahaya Untuk Blogger?
Search queries terus menjunam. Makin parah, rasa google dah banned blog saya kalau tengok keadaan ini. Crawl index pun makin menurun dan senang cerita..semua menurun dengan drastik. Paling saya tak puas hati. Bila submit sitemap ke google...saya tidak pernah alami macam ni
Meta Robot Super Duper Bahaya Untuk Blogger?
Berdasarkan paparan di atas, anda tengoklah teruk sangat hasilnya. Saya dah ikut cara-cara hantar sitemap ke webmaster seperti blog HasrulHassan buat. Masih seperti terpapar.

Jadi kalau anda teringin nak pakai guna meta tags yang super duper tu. Baik fikir baik-baik. Di bawah adalah contoh meta tag yang agak super tu ....


Kalau anda dah guna meta tags tu..cuba check di http://www.seoworkers.com/

Mesti ia akan warning jangan gunakan meta robot. Oleh yang demikian, fikir-fikirkanlah.

Entri ini telah disediakan oleh +Faizal Dahan untuk tips blogging dan panduan blogger. Ia merupakan pengalaman sebenar rakan blogger saya ini semasa nak melakukan penambahbaikkan dalam blog untuk dapatkan apa yang dihajati.

Kena ingat ehh rakan blogger semua, bukan semua benda yang dikongsi berkaitan tips blogging adalah bagus untuk blog kita. Kena buat ujikaji dan rasai sendiri. Untung blogger seperti Faizal Dahan yang guna dan rasa kesannya, dan alhamdulillah, berkongsi dengan kita semua akan bahaya meta robot super duper yang digunakannya. In Sha Allah, semoga ia beri manfaat buat semua.

Faizal Dahan merupakan penulis blog untuk www.hpmurah2u.com


13 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Perkongsian pengalaman yang berguna. Jangan terlalu taksub memanjat kepuncak nanti jatuhnya mcm kelapa tua..:)

    BalasPadam
  2. dah check..ada jugak meta tag aku yang kena warning

    BalasPadam
  3. Hoho..baru tau ke. Benda ni bahaya bila salah guna.

    BalasPadam
  4. Pakai yang standard dah ok. kena rajin SEO la.. hehe

    http://pemudattbc.blogspot.com/2014/09/syria-mujahidin-malaysia-syahid.html

    BalasPadam
  5. Tenkiu hh..:) byk ilmu di blog hh yg menjadi panduan sy.

    BalasPadam
  6. thanks...nk check jap...dari tadi seoworkers mcm lmbt ja...huhu...asyik2 kena time-out..

    BalasPadam
  7. *garu2 kepala* masih terlalu byk sy kena belajar tentang ilmu blogging ne..

    BalasPadam
  8. Perincian tak pasti tapi akibatnya sangat menakutkan...ada sesiapa boleh jelaskan kenapa dari UV 700 blh menjunam tiba2 disebabkan meta tag 'super dupa' ni ye??

    BalasPadam
  9. homai punya la detail kemain...hoho

    BalasPadam
  10. Ouh..ngeri juga tu..boleh jd mcm tu kena guna yg biasa..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement