Cinta berkualiti adalah cinta yang serba berkurangan? Ohh saya bukan doktor cinta ... tapi pernah la juga memberikan sedikit kata nasihat buat mereka tentang cinta. Pakar? Ohh tidak ... saya bukan pakar cinta, walaupun beberapa kali bercinta sebelum berkahwin, ia tidak bermakna saya pandai ... tapi pengalaman itu yang telah mengajar saya tentang cinta manusia.

Ada yang bisik pada saya, dedulu la ... lalu bertanya, cinta si minah tu ada kualiti tak? Hmmm bagi saya, cinta dari seorang perempuan selalunya tulus mulus dan ikhlas, tetapi jika dari lelaki ...hmm kena fikir panjang. :)

Erkk saya bukanlah nak menidakkan cinta dari kaum sejenis saya sendiri, mahupun mengatakan cinta mereka itu bohong belaka. Tapi, kebanyakkan cinta lelaki .... selalunya berlandaskan nafsu, walaupun di sebalik 9 akal yang mengawal nafsu yang satu pada lelaki ..adehh.


Cinta berkualiti adalah cinta yang berlandaskan kekurangan. Anda menyukai seseorang bukan sebab ia miliki kelebihan dari orang lain, tetapi anda menerima kekurangan yang sedia ada pada diri seseorang yang anda cintai. Anda masih lagi sayang dan kasih walaupun si dia punyai kecacatan dan khilaf fizikal.


Kulitnya tidak secantik model, wajahnya tidak secun artis tetapi anda memaut cinta anda padanya dek kerana hati. Hati yang orang lain tak dapat menilai dari luar.


Cinta itu buta - buat kerana tidak melihat fizikal ....

9 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. cinta hadir tanpa diundang...menyintai seseorang bukan kelebihannya sahaja tetapi kekurangan juga...agar ia menjadi satu pelengkap antara satu sama lain

    BalasPadam
  2. betul lae.. kalau tak takkan orang kata rumahtangga tu saling melengkapi.. isteri melengkapkan kehidupan seorang lelaki sebagai teman dan sebagai penyambung zuriat lelaki plak melengkapkan dunia perempuan sebagai suami dan ayah kepada anak2.. alangkah indahnya dunia bunga cinta..

    BalasPadam
  3. betul lae.. kalau tak takkan orang kata rumahtangga tu saling melengkapi.. isteri melengkapkan kehidupan seorang lelaki sebagai teman dan sebagai penyambung zuriat lelaki plak melengkapkan dunia perempuan sebagai suami dan ayah kepada anak2.. alangkah indahnya dunia bunga cinta..

    BalasPadam
  4. sekali lelaki jatuh pada cinta yang hakiki. selamanya ia akan setua pada cinta itu.

    *kerana aq juga seorang lelaki

    BalasPadam
  5. how nice,..kan baik kalau semua org boleh melihat dr sudut yg baik seperti ini,..=)

    BalasPadam
  6. xtau nak comment apa. best la entry ni.
    speechless bila dgr org cite psl cinta.

    BalasPadam
  7. saya setuju dengan pandangan saudara...mmm....

    BalasPadam
  8. CINTA??? Hmm... sy x pernah bercinta, dan tak tahu mcm mn rsnya bercinta, suka ssorng 2 pernah, tp org kata x sama dgn bercinta.. pglaman sekeliling yg m'ngajar erti cinta.. alngkah indah jika semuanya berfikiran positif...

    BalasPadam
  9. kekecewaan dalam cinta amat pedih bila dirasa..akan tapi manis apabila dikenang >:L:<kadangkala boleh buat ketawa sorang2

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement