Klik Sini Untuk Tempahan
Salam.
Tengok dulu gambar ini:


Memang rupa tembikai kan? Hmmm tadi baru je anak-anak saya layan makan tembikai susu (honey-dew), tengok2 malam ni saya terjumpa satu benda yang menarik ini. Tembikai paling kecil ... perghhh skali ngap je la kot ni.

Mungkin ada yang berpendapat, ia merupakan hasil kacukan genetik, tetapi sebenarnya tidak. Ia adalah benar-benar tembikai .. dan memang ia dari spesies yang paling kecil di dunia!

Nama tembikai ini - Pepquinos. Ianya terdapat di Amerika Selatan. Saiz buah ini rata-rata dalam 3cm panjang dan 2cm lebar. Namun, rasanya tidaklah seperti buah tembikai yang kita dok makan. Ia lebih kepada rasa timun. Ala .. boleh jumpa pun kat Cameron Highlands tu .. :P cuma tak adalah sekecil ini.




Sumber: Oddity Central

6 Comments

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. lorhh...keciknya...macam mana nak makan nie??

    ReplyDelete
  2. buah Pepquinos ni nampak je kecil tapi harganya bukan main mahal...16 ounces = $79...

    rasanya tak sampai 500 gram pon 16 ounces tu...(^^,)

    ReplyDelete
  3. kat rumah mak sedara saya ada buah ni kat kawasan kaki gunung jerai..diorang panggil buah ni, timun katak..seyes..buleh buat ulam lagi..

    ReplyDelete
  4. mcm isi timun je....nape nama tmbikai? mmg tmbikai ke?

    ReplyDelete
  5. huhuhu.... mesti tak sedap kan... hahahhaa

    ReplyDelete
  6. kalau ade kat Malaysia leh adjust jadi ulam

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.


Klik Sini
Previous Post Next Post

Advertisement


Bisnes Shopee

Advertisement


Mudah Kerja Dengan 176 Template COPYWRITING - The Story Selling! Ayat Padu Hanya Isi Tempat Kosong Sahaja!! KLIK SINI untuk DOWNLOAD

Tawaran Sertai Kelas Online SHOPEE. Free Ebook Diberikan.KLIK SINI. Guna Telegram.

Advertisement