Salam.
Sapa yang tak suka cantik, kerana cantik itu memikat. Namun, bukan hanya kecantikkan yang penting, ada perkara lain lagi yang perlu diamati.

Dan mata yang melihat memang mudah tertarik dengan sesuatu yang cantik, yang sedap mata memandang. Cantik pada setengah orang lambang kesempurnaan. Pada yang lain pula, ia hanyalah satu solekan peribadi, tak lebih dari itu.

Buat yang mengangumi kecantikkan, jangan tertarik kepada seseorang karena parasnya sebab keelokan paras dapat menyesatkan. Mata mungkin melihat luaran, di hati tiada siapa yang ketahuan.

Cantik padannya kekayaan, selalu nampak dua faktor ini saling tertarik. Jika lihat si cantik, pasti yang berdamping dengannya adalah si kaya. Jangan tertarik kepada kekayaannya karena kekayaan dapat musnah.

Jadi, apa yang paling bererti dan paling benar? Apa yang dianggap jujur dan ikhlas? Tertariklah kepada seseorang yang dapat membuatmu tersenyum, karena hanya senyum yang dapat membuat hari-hari yang gelap menjadi cerah.

Senyum bukan kepunyaan kecantikan, bukan juga milik kekayaan. Sesiapa boleh memberikan senyuman, dan hanya hati yang dapat menangkap senyuman yang manis.

7 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. law cntik luaran sja tp dlaman xcntik xguna jgak

    BalasPadam
  2. senyumlah dari hati...duniamu berseri!

    BalasPadam
  3. saye suke senyum dan senyum..walaupon dalam hati sedang grrrrrrrrrrrrrrrr
    saye tak halau org nak bca entri lah..halau org yg tak suke blog kite jer..ekekeke

    BalasPadam
  4. saya suka senyum sebab semua orang suka tengok saya senyum..ceh puji diri lak pulak

    BalasPadam
  5. ala en hasrulhassan! kenapa tak buat blog list? Untuk pengetahuan en hasrulhassan, semasa en hasrulhassan buat blog list, blog sya mendapat view 200 lebih dalam masa 1hari....tapi skrang dah kurang ke 50 view dalam satu hari.

    tapi tak ape lah...apa2 pun sya ucapkan terima kasih banyak2 kepada en hasrulhassan....kerana membuat blog list. Walaupun nampak kecil...tapi kesannya amat besar terhadap sya.Mungkin bukan sya sahaja...tapi blogger lain dalam senarai blog list en Hasrulhassan.

    Terima Kasih En Hasrulhassan. Semoga Allah membalas jasa anda.

    http://cayob.blogspot.com/

    BalasPadam
  6. tersenyum dengan komen cayob. Ahaks! kat bawah daa..senyum itu penyakit berjangkit,walaupun begitu biarkan saja ia merebak..ok,jatuh cinta.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement