Anda tentu tertanya-tanya bagaimana rupa kereta SUV pertama PROTON, setelah PROTON mengadakan satu undian khas bagi memberikan nama rasmi untuk SUV pertama dengan jenama PROTON ini? Menurut sumber, model SUV pertama PROTON ini akan bersandarkan kepada rekabentuk Geely Boyue yang telah muncul pada tahun lepas (2017).

Ramai yang sebenarnya masih lagi belum tahu bagaimana rupa bentuk sebenar PROTON SUV pertama ini, termasuklah saya. Pun begitu, berdasarkan kepada hint yang diberikan, memang berkemungkinan besar ia akan menyerupai Geely Boyue. Menarik atau tidak, mari lihat beberapa gambar Geely Boyue dari Paultan.org yang bakal menyerupai model SUV pertama PROTON.

Gambar dan Foto PROTON SUV Pertama?

[post_ads]
Ada nampak sebarang persamaan dengan bayangan gambar PROTON SUV pertama di atas?

Walaupun memang pasti, wajah dan rekabentuk PROTON SUV pertama akan 90% menyamai Geely Boyue ini, namun tentunya pihak PROTON mahu sedikit imej Malaysia pada rekaan ini, yang akan mencatatkan sejarah tersendiri.

Meh tengok lagi beberapa gambar 'PROTON SUV' pertama ini  ....
[post_ads_2]

Spesifikasi mengenai kereta SUV pertama PROTON ini masih lagi belum jelas, namun ia tak jauh beza dengan apa yang telah diperkenalkan oleh Geely untuk model SUV Boyue ini. Anda sendiri boleh lihat dan tonton video di atas dari Paultan.org.

Apapun, kita nantikan sahaja kemunculan rasmi model SUV pertama daripada PROTON ini.

2 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement