Peperiksaan online untuk jawatan Pegawai Tadbir dan Diplomatik gred M41 kembali lagi. Kali ini, saya difahamkan ramai calon lulusan graduan, termasuk yang sudah bekerja memohon jawatan yang menjadi idaman ramai dalam sektor awam  ini. Peperiksaan online Pegawai Tadbir dan Diplomatik M41 bakal dilakukan pada 3 November 2017 (Jumaat).

Ramai calon-calon yang dipanggil untuk peperiksaan ini mula giat mencari nota dan rujukan. Malah, contoh-contoh soalan exam atau peperiksaan berkaitan jawatan Pegawai Tadbir dan Diplomatik (PTD) juga menjadi antara carian popular di Google dan Bing.

Infokerjaya Bantu Calon PTD Lulus Exam - Reputasi Terbaik Sejak 2009

Infokerjaya Bantu Calon PTD Lulus Exam - Reputasi Terbaik Sejak 2009
Salah satu sumber rujukan terbaik untuk para calon yang mengambil peperiksaan online untuk berjaya di dalam permohonan jawatan dalam kerja kerajaan seperti PTD ini, ialah ebook-ebook rujukan terbitan Tim Infokerjaya. Terus sahaja lihat rujukan terbaru Tim Infokerjaya keluarkan, iaitu Pakej Rujukan Peperiksaan Online PTD M41 di pautan ini - KLIK SINI

Rujukan Dipatenkan Menerusi MyIPO

Tim Infokerjaya adalah satu-satunya syarikat penerbitan online ebook kerjaya yang ada memantenkan penerbitan ebook rujukan dan panduan menerusi MyIPO. Jadi, ebook atau panduan yang dikeluarkan dilindungi oleh akta hakcipta 1987, dan tidak boleh sewenang-wenangnya dijual atau diberikan secara percuma tanpa kebenaran oleh Tim Infokerjaya.
Ebook Rujukan Untuk Persediaan Peperiksaan Online PTD November 2017

Rujukan peperiksaan paling laris yang disediakan oleh Tim Infokerjaya adalah Rujukan Peperiksaan Online Pegawai Tadbir & Diplomatik M41, dan juga Rujukan Peperiksaan Penolong PTD. Ini adalah disebabkan dua jawatan ini merupakan jawatan paling ramai calon yang memohon menerusi laman web SPA.

Infokerjaya mengekalkan reputasi terbaiknya sebagai pengeluar dan penerbit rujukan untuk peperiksaan PTD sejak 2009 lagi. Ramai calon-calon yang sebelum ini mengambil peperiksaan dan menggunakan sumber rujukan disediakan oleh Tim Infokerjaya, telah berjaya lulus dan menjawat jawatan PTD dalam pelbagai sektor dalam kerajaan.

Malah, ada di antara mereka yang kembali menghubungi Infokerjaya untuk membantu mengemaskini pakej-pakej rujukan mereka supaya menjadi relevan dengan format soalan peperiksaan terbaru. Inilah yang menjadikan pakej rujukan dari Tim Infokerjaya pilihan utama dan satu-satunya pakej rujukan yang memberikan calon mendapatkan kemaskini (update) percuma selama 3 tahun!

Di bawah ini adalah sebahagian daripada komen-komen calon-calon lepas untuk jawatan PTD ini. Ya, inilah reputasi Tim Infokerjaya yang sukar disangkal. Banyak lagi testimoni dan komen daripada mereka yang telah mendapatkan pakej rujukan ini .. boleh baca di sini - Testimoni


Bukan mudah untuk lulus di dalam peperiksaan online bagi jawatan dalam kerajaan, apatah lagi satu jawatan penting seperti Pegawai Tadbir dan Diplomatik M41 ini. Untuk itu, menjadi cabaran terhebat untuk Tim Infokerjaya menyediakan satu pakej rujukan yang boleh membantu calon-calon peperiksaan melakukan persediaan untuk lulus. Misi mereka adalah memastikan hanya calon yang ada kesungguhan, pengetahuan, bijak dan berkemampuan sahaja menjadi sebahagian daripada mereka yang menjawat PTD.

Tim Infokerjaya menyediakan pakej rujukan peperiksaan di dalam bentuk ebook (format pdf) yang mudah untuk dimuat-turun dan dibaca samada menerusi peranti mudah alih, telefon pintar, laptop dan komputer. Malah, calon yang telah mendapatkannya boleh sahaja mencetaknya terus ke peranti pencetak.

Kenapa Gagal Exam PTD?

Untuk peperiksaan online jawatan PTD M41 dijadualkan 3 November 2017, pihak Tim Infokerjaya telah menyediakan pakej rujukan termasuklah dengan nota padat selain contoh-contoh soalan untuk dijadikan persediaan bagi calon yang berminat mendapatkannya.

Apa Yang Ada Dalam Pakej Rujukan PTD M41 Infokerjaya?

Pakej rujukan ini telah disediakan untuk menepati format soalan terkini PTD 2017, yang kini mempunyai dua seksyen iaitu Seksyen A dan Seksyen B. Dan setiap seksyen tersebut pula ada pecahannya tersendiri yang sering memerangkap calon-calon untuk menjadi keliru.

Contoh soalan peperiksaan pula disediakan dengan jawapan dan penerangan. Jadi, anda akan faham bagaimana cara untuk menyelesaikannya nanti seandainya bentuk soalan adalah serupa di dalam peperiksaan online sebenar PTD itu nanti.

Paling penting, pakej rujukan dan persediaan untuk peperiksaan online PTD ini menyediakan nota ringkas matematik, yang sering memerangkap calon-calon untuk memberikan jawapan yang tepat. Sebagai seorang calon PTD, daya penyelesaian masalah seperti masalah matematik dan logik perlu dikuasai dengan baik.

Peperiksaan Online Tidak Semudah Disangka

Masa adalah musuh utama di dalam peperiksaan online ini. Kebanyakkan calon merasakan masa yang diberikan dalam menjawab peperiksaan boleh menyediakan mereka ruang untuk membuat rujukan dan mencari jawapan secara online ketika peperiksaan tersebut diadakan. Tapi sebenarnya, inilah faktor yang boleh menggagalkan seseorang calon itu untuk tidak lulus.

Peperiksaan online tidak semudah disangka. Jika anda calon yang gagal melakukan sebarang persediaan penting, anda dengan mudahnya ... boleh gagal.....

Nak Gagal? Jangan buat apa-apa ... hanya tunggu sahaja hari peperiksaan online depan komputer pada 3 November 2017.

Buatlah persediaan awal, dan anda boleh gunakan pakej rujukan daripada Tim Infokerjaya ini untuk  bantu anda. 

Pilihan Pakej Rujukan PTD

Pakej rujukan untuk peperiksaan PTD disediakan dalam empat pilihan mengikut kemampuan dan juga isinya, seperti berikut:

Berminat untuk memperoleh pakej rujukan ini? Tidak mahu gagal? Mahu lakukan persediaan terbaik? Tidak mahu terkandas sekali lagi? Tak mahu calon lain lebih pantas dari anda?
Boleh terus buat tempahan secara online menerusi pautan ini - Tempah Di Sini (Klik)
Tempahan hanya dibuka selama 3 hari bermula dari 30 hb Oktober 2017 jam 10 pagi. Jadi, pastikan anda menjadi antara calon terawal mendapatkan pakej rujukan peperiksaan online PTD ini dari Tim Infokerjaya.

Semoga ia bakal membantu anda untuk lulus peperiksaan ini. Anda patut dan tidak seharusnya gagal lagi.

Post a Comment

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement