Langkau ke kandungan utama

Rezeki Melimpah Ruah Kerana Membaca Sebuah Buku

Rezeki Allah S.W.T boleh datang dalam pelbagai kaedah, dalam pelbagai bentuk dan dalam pelbagai keadaan. Sebagai seorang umat Islam, wajib percaya bahawa rezeki itu ketentuan dari Allah dan ianya sudahpun ditetapkan sejak azali lagi. Namun, Allah S.W.T Maha Pemberi Rezeki, Maha Pengasih lagi Maha Penyanyang.

Allah S.W.T kurniakan rezeki buat semua makhluk. Haiwan, tumbuhan juga manusia akan terima rezeki masing-masing. Rezeki boleh dapat dengan segera, boleh datang dengan banyak, boleh dapat dengan berkat. Murah rezeki adalah kemahuan semua, termasuk diri saya sendiri.

Rezeki Hadir Melimpah Ruah Apabila Membaca Buku Formula Rezeki

Rezeki Hadir Melimpah Ruah Apabila Membaca Buku Formula Rezeki
Walaupun rezeki daripada Allah S.W.T itu telah ditetapkan, namun ada sesetengah daripada kita sering hadapi masalah kesempitan rezeki. Kadang tu, rezeki dah ada di depan mata .. tetapi tak sempat dan tidak dapat menikmatinya.

Ada peniaga, jual kasut baru .. buka kedai dalam pasaraya tetapi gagal dapat untung dan jualan sepatutnya berbanding dengan seorang peniaga jual kasut bundle hanya di tepi jalan pada waktu malam.

Ada peniaga buat bisnes jual kuih raya dari rumah, ikut jejak langkah mentornya ... dah buat segala macam strategi dan kaedah pemasaran, namun gagal menjual hingga akhirnya tutup bisnes dan kembali kepada asal.

Ada pula yang buat pelaburan ribuan ringgit untuk satu-satu projek, tapi gagal laksana dan akhirnya bankrup; walaupun pada awalnya sudah nampak akan keuntungan dengan projek tersebut.

Ini semua adalah rezeki. Rezeki itu dah disediakan, tetapi tak sampai .. sempit rezeki, rezeki jadi sukar nak dapat. Ia mesti ada sebab.

Hakikat Rezeki Yang Kita Lupa

Hakikat REZEKI itu bukan pada duit, gaji atau income sebenarnya. Tetapi ia merangkumi beberapa perkara:

✔ Sihat itu rezeki
✔ Bahagia itu rezeki
✔ Banyak masa juga rezeki
✔ Disayangi juga rezeki
✔ Tak putus duit itu rezeki
✔ Dapat (apa-apa) pun rezeki

Erti rezeki itu ialah apa yg kita NIKMATI. Kenapa namanya rezeki?

Kerana disaat kita merasai REZEKI itu, ramai org diluar sana yg tak berpeluang merasainya. Ya Allah, beruntungnya kita. Ingat, yg selalu kata TAK CUKUP itu ialah nafsu. Yang mengatakan CUKUP itu pula ialah iman. Maka, bersyukurlah. - Ustaz Don Daniyal Don Biyajid
Ramai rakan-rakan saya yang telah jumpa sebab. Sejak mereka tahu kenapa rezeki mereka jadi sempit, alhamdulillah .. rezeki seterusnya bagai melimpah ruah dan tidak terputus. Banyak yang mereka pelajari dan ketahui - terutama kesilapan dalam mengharungi kehidupan sebagai seorang hamba Allah S.W.T.

Dari mana mereka jumpa sebab-sebab ini? Dari mana mereka ketahui cara untuk murahkan rezeki sehingga melimpah ruah?
[Baca] 20 Amalan Untuk Murah Rezeki Setiap Hari

Ebook dan Buku Formula Rezeki

Rezeki Hadir Melimpah Ruah Apabila Membaca Buku Formula Rezeki
Alhamdulilah, ramai yang dah baca buku Formula Tarik Rezeki mendapat manfaat yang dicari. Hanya dengan membaca sebuah buku, mereka terbuka minda dan sedar apa yang patut dan tidak patut dibuat dalam kehidupan.

Anda fikir rezeki anda rasa sempit? Anda usahawan dan peniaga tetapi ada masalah dari segi jualan? Anda dapat gaji setiap bulan tapi rasa tak cukup? Ada seorang blogger tetapi blog anda tak jana income seperti blogger lain?

Lihat rakan-rakan saya yang dah baca buku Formula Rezeki ini ...
Alhamdulillah, gembira dan senang hati bila lihat ramai yang telah mendapat manfaat dari buku ini. Jika dulu buku ini dalam bentuk ebook (pdf), kini ia sudah diterbitkan dalam bentuk buku fizikal.

Rezeki melimpah ruah kerana membaca sebuah buku - ia bukan fiksyen yang direka. Anda perlu baca untuk tahu kesannya.

Untuk anda yang mahu mendapatkan ebook dan buku Formula Rezeki ini, boleh dapatkan menerusi pautan di bawah:





Dah baca post berikut:

advertisement


Komen Pembaca ...

  1. rezeki ada di amna-mana...sama ada kita sedar atau tidak..maacam bentuk rezeki yang kita dapat dah.syukurlah dengan apa yang ada

    BalasPadam
    Balasan
    1. Syukur dengan apa yang ada, tapi jangan berhenti untuk berusaha supaya menjadi lebih baik. Perbaiki diri, jika miskin mesti jadi kaya. Bila berharta mesti perlu berjariah.

      Padam
  2. betul tu..rezeki bukan datang dalam bentung wang ringgit sahaja. terima kasih atas ingatan ini..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harap kita tak jadi dan tak tergolong dari golongan yang lupa akan punca sebenar datangnya rezeki ini.

      Padam
    2. Setuju.. kadang2 orang fikir rezeki tu dari bentuk duit. Contoh kalau ada rezeki, saya nak beli baju ni, kereta ni, rumah ni.. Tapi kita kadang2 lupa, rezeki tu boleh dalam bentuk udara yang kita hirup, ahli keluarga yang masih hidup, tempat tinggal, tubuh badan dan lain2..

      Yang penting kena bersyukur selalu :)

      Padam
  3. Salam perkenalan... blogwalking dan done follow blog nie. :)

    BalasPadam
  4. saya juga sekarang ini tengah mencari rezeki yang berkat dan kaw-kaw

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi tinggalkan komen. Komen anda adalah tanggungjawab anda. Jika anda dapati ada mana-mana link tidak berfungsi di dalam blog ini, sila beritahu saya ye.

Untuk peluang pengiklanan, sila email saya menerusi ruangan 'Contact Me'. Terima kasih.

Popular

Bagaimana Cara Nak Jadi Jutawan Dengan Produk Sendiri?

Siapa yang tak teringin nak jadi jutawan kan? Sejak saya menjadi seorang blogger sepenuh masa sejak 2010 ni, saya dah nampak ramai rakan-rakan saya yang jadi jutawan. Dulu, mereka sama-sama tulis blog, tapi kini sudah berbisnes dengan produk sendiri. Awalnya untung sikit .. tapi sekarang, dah boleh dianggap sebagai jutawan.

Susah ke nak jadi jutawan ni? Ok ... mari kita semak dulu apa maksud jutawan ni. Jutawan bermaksud seseorang yang mempunyai wang atau harta yang bernilai berjuta-juta ringgit. Kalau anda ada wang atau harta lebih dari juta - ada billion, anda tetap dipanggil jutawan. Dalam bahasa Malaysia, tiada perkataan khusus untuk seseorang yang miliki wang atau harta berbillion ringgit.  Bagaimana Cara Nak Jadi Jutawan? Sekarang anda dah tahu apa maksud jutawan. Jadi, jika anda nak jadi jutawan .. misi anda mestilah untuk mempunyai dan memiliki wang atau harga lebih dari sejuta ringgit. Capai je harta bernilai juta, maka dah boleh dapat title jutawan (dari segi istilah).

Tak a…

Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Bersalin Caesarean

Terkejut. Saya selama ini ingat bahawa ikan haruan ini, baik ikan segar mahupun pati ikan haruan beri kesan terbaik untuk penyembuhan luka. Hmm rupanya, kesan positif penyembuhan tersebut adalah bergantung dengan metabolisma dan keadaan tubuh seseorang. Saya baru dapat tahu bahawa bahaya makan ikan haruan ini terutama untuk ibu/isteri yang bersalin secara pembedahan caesarean.

Serius, Saya betul-betul tak tahu, malah ketika isteri saya dalam minggu akhir untuk melahirkan anda .. saya dah belikan satu set pati ikan haruan berharga RM39. Isteri saya pula dah carikan bekalan ikan haruan segar menerusi rakan-rakan pejabatnya.
Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Pantang Bersalin Secara Bedah Caesarean Sebelum ini, isteri saya bersalin secara normal. Memang ketika dalam pantang bersalin, isteri saya akan makan ikan haruan dan juga pati ikan haruan. Ikan haruan memang dikenali mempunyai nilai kebaikan untuk penyembuhan luka. Semua orang tahu akan perkara ini.

Malah, makan ikan haruan telah me…

Telinga Berdesing Bawa Petanda

Pernah merasa telinga berdesing tak? Ia kadangkala berlaku tanpa diduga, tanpa ikut masa. Secara tiba-tiba .... ntah disebabkan apa, terasa telinga akan berdesing. Sesetengah akan mengaitkannya dengan sejenis penyakit dinamakan Tinnitus.

Walaubagaimanapun, orang lama-lama dalam masyarakat Melayu, ada telahan sendiri mengenai telinga berdesing ini. Mereka mengaitkan dengan kejadian-kejadian yang bakal berlaku dek kerana berdesingnya telinga. Orang tua lama-lama mengaitkan masa dan bahagian telinga yang mana terkena desingan ini, berikut saya kongsikan sedikit info dan pengetahuan mengenai telinga berdesing ini.
Telinga Berdesing Bawa Petanda Telinga Berdesing Bawa Petanda Sesuatu Kejadian Bakal Berlaku Jika Telinga Kanan Berdesing Jam 06:00 - 07:00 pagi - mendapat khabar burukJam 07:00 - 08:00 pagi - akan difitnah oleh orangJam 08:00 - 09:00 pagi - akan membuat rencana pergi jauh sendirian atau bersama orang lainJam 09:00 - 10:00 pagi - bermakna akan ada berita yang kurang menyenangka…