Bina Blog Wordpress Sendiri Dengan Pakej Starter Blog Wordpress. Adakah anda sedang berkira-kira untuk menghasilkan sebuah blog Wordpress (WP) sendiri? Jika itu niat anda, saya nak syorkan satu panduan yang boleh bantu anda untuk bina blog WP sendiri ini dari A sampai Z.

Panduan ini baru sahaja dilancarkan oleh Serius Media, yang juga mengeluarkan Panduan Buat Duit Dengan Blog. Untuk tempoh terhad, pakej starter ini ditawarkan dengan harga RM50 untuk sesiapa yang berminat.

Pakej Starter Bina Blog Wordpress Sendiri

Bina Blog Wordpress Sendiri Dengan Pakej Starter Ini ..
Wordpress atau WP adalah merupakan salah satu daripada platform membuat blog yang popular, selain daripada Blogger/Blogspot. Ia semakin popular kerana mempunyai pelbagai fungsi yang menarik selain plugin yang dapat membantu blog tersebut untuk menyerlah.

Saya mempunyai ramai rakan blogger yang menggunakan platform blog WP ini. Ia adalah antara platform yang diminati oleh blogger yang mahu buat duit online secara lebih sistematik dan terancang. Ia diakui sebagai senjata pemasaran online yang berkesan; dengan syarat ia dilengkapi dengan plugin yang sesuai.

Tidak seperti blog dalam platform blogspot, blog WP mempunyai plugin (plug and play) yang boleh membantu dalam banyak hal:
  • Optimasi SEO
  • Shopping-cart
  • Theme layout yang nampak profesional dan kemas
  • Optimasi untuk versi mobile yang lebih menarik
Segalanya mudah dalam platform WP ini, berbeza dengan platform blogspot yang memerlukan anda untuk mahir dalam selok-belok koding HTML.

Jangan tiru saya yang kekal dan setia dengan platform Blogspot ... hehehe.
[Baca] 3 Cara Pantas Bina Laman Web Perniagaan
Seandainya anda mahukan sebuah blog dalam platform WP, maka boleh dapatkan pakej starter bina blog WP ini dengan segera. Ia akan disertakan dengan satu theme layout premium yang boleh anda gunakan untuk hasilkan sebuah blog WP yang menarik pada pandangan mata, selain dioptimasi sebaiknya untuk keperluan blogging anda.

Pakej ini akan membolehkan anda mengetahui perkara-perkara berikut:
  • Cara dapatkan domain dan hosting.
  • Belajar cara install WP ke server dan domain.
  • Belajar cara memasang design blog yang professional.
  • Cara memasang widget dengan betul.
  • Mengkonfigurasi bahagian penting dalam WP sebelum menggunakannya.
  • Belajar letak code image/banner pada sidebar blog.
  • Tip dan trik asas SEO untuk dapatkan rangking pertama di Google.
Harga RM50 yang ditawarkan adalah untuk tempoh terhad sahaja. Jadi, sila ambil peluang ini untuk mendapatkan harga promosi pengenalan ini.

Klik butang di bawah ini untuk tempahan pakej bina blog WP ini.

Post a Comment

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement