Semalam (30 November 2016), saya ada tulis bahawa harga emas turun mendadak .. dan hari ini semasa saya semak harga di beberapa bank tempatan, harga emas turun lagi RM1 bagi setiap gram menjadikan harga emas sekitar RM170 - RM175 segram. Pun begitu, saya juga ada melihat carta harga emas semasa di beberapa laman web luar.

Apabila melihat carta-carta harga semasa untuk emas, saya dapati harga emas sudah mula menampakkan kenaikan dalam urusniaga harian. Untuk penutup November 2016, harga emas terendah dicatatkan USD1,168.40 seperti dipaparkan pada carta emas di bawah.

Carta Harga Emas Semasa

Semalam, saya ada beritahu di Facebook bahawa emas diniagakan sekitar RM171 segram; dan kalau ikut carta emas berakhir 30 November; harga emas ditutup pada USD1,172.68; sekarang mari lihat berapa harga emas semasa menerusi carta di bawah ini.



Harga emas di atas akan berubah-ubah ye. Jadi, anda boleh gunakan info dari carta emas semasa ini sebagai panduan untuk pelaburan emas. Carta emas semasa ini adalah carta ringkas. Jika mahu belajar tentang carta pelaburan seperti ini (malah lebih detail) boleh dapatkan ebook/dvd Teknik Forex Sebenar.


Penafian: Gambar, artikel ataupun video yang ada di blog ini adakala berasal dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya disini.

Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

5 Komen

dah dekat setahun rasanya tak beli emas. masa untuk beli semula emas

Reply

Tunggu sehingga Trumph masuk secara rasmi di White house. Selagi dia belum masuk white house, selagi itu harga emas tak stabil. Dia ni sapekulatif.

Reply

lama la pulok x beli emas..dulu beli 2013 rm135 je segramm..

Reply

Hari ini turun lagi nampaknya berbanding semalam.

Reply
Peringatan: Komen adalah tanggungjawab anda. Saya tidak bertanggungjawab dengan sebarang ulasan dan komen yang anda tinggalkan. Komen berbaur lucah, provokasi perkauman serta berbentuk iklan adalah dilarang. Hubungi saya disini. andai timbul isu dan masalah.