Buku Hikayat Melayu dan Hikayat Hang Tuah. Wordless Wednesday kali ini menampilkan beberapa gambar yang saya ambil semasa berkunjung ke Muzium Melaka. Ia adalah gambar menunjukkan buku Hikayat Melayu (Sulalatus Salatin) dan juga Hikayat Hang Tuah.

Wordless Wednesday. Hari di mana blogger seluruh dunia membuat entri Wordless Wednesday. Apa itu Wordless Wednesday (WW) ini? Ia merupakan entri dari blogger tanpa sebarang ayat atau keterangan panjang berjela, hanya semata gambar, dan pengunjung boleh interprestasi dengan pandangan masing-masing di ruangan komen.

Buku Hikayat Melayu (Salalatus Salatin) dan Hikayat Hang Tuah di Muzium Melaka

Hikayat Melayu (Salalatus Salatin)
Hikayat Melayu (Salalatus Salatin)

Hikayat Hang Tuah

Hikayat Hang Tuah Melaka


Penafian: Gambar, artikel ataupun video yang ada di blog ini adakala berasal dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya disini.

Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

2 Komen

sulalatus salitin buku teks sastera masa form 6 dulu.... mmg terbelit lidah baca apa pun saya memang minat baca hikayat melayu....

Reply

Saya tak ingat pernah baca buku ni .. :)

Reply
Peringatan: Komen adalah tanggungjawab anda. Saya tidak bertanggungjawab dengan sebarang ulasan dan komen yang anda tinggalkan. Komen berbaur lucah, provokasi perkauman serta berbentuk iklan adalah dilarang. Hubungi saya disini. andai timbul isu dan masalah.