5 Kaitan Mata Dengan Masalah Hati. Dari kerana mata .... bukan sahaja pasal cinta, tetapi juga pasal penyakit. Gamaknya kenapalah orang-orang lama selalu berkata, mata itu ada kaitan dengan hati. Lalu atas dasar ingin tahu, saya menemukan ini .... kaitan mata dengan kesihatan dan keadaan hati.

Bukan fakta yang dibuat-buat tetapi ia merupakan fakta kesihatan yang harus bagi kita tahu agar sentiasa peka dengan mata kita, bukan mata je kena peka dengan keadaan sekitar .. malah mata kena gak peka dengan mata .. hehehehe

5 Kaitan Mata Dengan Masalah Hati

5 Kaitan Mata Dengan Masalah Hati
Mata dikatakan ada refleksi langsung dengan kesihatan hati. Kerana itulah apabila jumpa doktor, selalunya kesihatan mata ini akan diperiksa. Mari lihat tanda-tanda keadaan mata yang ada kaitan dengan keadaan hati kita yang tak nampak di dalam tubuh ni ..

Tanda-Tanda Mata Berkaitan Dengan Masalah Hati

  1. Mata menjadi merah - Hati mengandungi paras toksin yang tinggi. Mata menjadi merah menandakan badan kita sedang dalam proses pembuangan toksin.
  2. Mata menjadi kabur - Sering berlaku pada waktu pagi. Menandakan proses penyeimbangan hati sedang berlaku.
  3. Keluar tahi mata - Fungsi hati lemah, pembuangan toksin sedang berlaku. Ini juga menunjukkan badan mengandungi asid berlebihan.
  4. Keluar air mata - Gangguan emosi yang bersangkut dengan hati atau bebanan kerja
  5. Ketegangan mata dan kelopak - Tekanan perasaan kerana tidak puas hati atau bebanan yang berat. 
Jadi, andai ada simptom yang dikatakan di atas, bolehlah lakukan langkah-langkah yang perlu, terutama dalam mengawal stress dan tekanan. Anda boleh baca petua tentang stress yang telah saya kongsikan di sini:
Semoga bermanfaat buat semua .. in Sha Allah.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement