Kerja Kosong Bulan Julai di Agensi Kerajaan. Saya baru terima email tentang kekosongan kerja di beberapa agensi dan kerja kerajaan. Kerja kerajan menjadi antara pilihan ramai lepasan graduan IPT, lepasan Diploma dan juga SPM. Ini adalah kerana kelebihan yang diberikan. Ada banyak manfaat yang disediakan. Boleh baca di sini -  13 Kelebihan Kerja Kerajaan

Sebenarnya banyak laluan untuk mendapatkan kerja di sektor awam ni. Cuma ramai yang tidak tahu cara nak memohon selain menggunakan laman web SPA, dengan mengisi borang SPA8-i.

Kerja Kosong Julai 2016 Agensi Kerajaan

Saya nak kongsikan maklumat berikut - mengenai kerja kosong yang tersedia untuk dipohon untuk bulan Julai 2016. Semua ini adalah kerja kerajaan tapi melalui laluan universiti dan agensi. Ok, ini maklumat kerja kosong itu. Untuk memohon, anda perlu ke laman-laman agensi atau universiti tersebut.

Universiti Teknologi Malaysia (UTM)

Tarikh Tutup Permohonan 27 Julai 2016
Kerja Kosong Julai 2016 Agensi Kerajaan
  1. Penolong Pegawai Latihan Vokasional DV29 
  2. Juruteknologi Makmal Perubatan UA29 
  3. Pembantu Pustakawan SA19 
  4. Pengawal Keselamatan KP11

Lembaga Muzium Negeri Sembilan (LMNS) 

Kerja Kosong Julai 2016 Agensi Kerajaan
Tarikh Tutup Permohonan 31 Julai 2016
  1. Penolong Jurutera JA29
  2. Pembantu Tadbir Kewangan W19
  3. Pembantu Awam H11

Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Sarawak (SPANS)

Tarikh Tutup Permohonan 15 Julai 2016
  1. Pembantu Tadbir (Perkeranian/OPerasi) N17
  2. Pembantu Tadbir (Kewangan) W17
  3. Pembantu Setiausaha Pejabat N17
  4. Pembantu Penilaian W17
  5. Pembantu Penguatkuasa N17
  6. Pembantu Kesihatan Awam U17
  7. Pembantu Veterinar G17
  8. Pembantu Penyediaan Makanan N17
  9. Pembantu Pentadbir Tanah NT17
  10. Pembantu Pembangunan Masyarakat S17
  11. Pembantu Laut A17
  12. Pembantu Operasi N11
  13. Pembantu Awam H11
  14. Pemandu Kenderaan H11

Banyak betul peluang yang ada, semua ni antara agensi yang sentiasa membuka peluang kerja kosong. Nak tahu lagi senarai agensi yang boleh anda pohon untuk dapatkan kerja kosong? Boleh rujuk di sini - Jawatan Kosong Kerja Kerajaan tanpa SPA

Jika anda perasan, antara bulan Jun dan Julai 2016 ini banyak kerja kosong kerajaan dibuka. Dan saya jangka akan ada lagi untuk Ogos. Jadi apa yang anda perlukan adalah persediaan sebaik mungkin untuk temuduga kerja kerajaan ini.

Satu-satunya rujukan yang anda perlukan adalah;
Klik pautan ini untuk info lanjut [+] Rahsia Bijak Temuduga

Keputusan di tangan anda. Buat persediaan yang terbaik ya supaya peluang ini tidak terlepas!
Saya harap andai anda serius nak dapatkan kerja di sektor dan agensi yang saya nyatakan di atas, atau mana-mana agensi kerajaan yang lain, dapatkan panduan yang disyorkan, dan lakukan apa yang perlu dilakukan ....
Penafian: Gambar, artikel ataupun video yang ada di blog ini adakala berasal dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya disini.

Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

4 Komen

yup..bln ni mmg byk kluar kerja kosong...apa lagi rebut la peluang..

Reply

banyak jugak keje kosong tu..jgn apply pakai kabel dh ler

Jom tgk kat sini..Kenapa Tiada Warna Merah Jambu di Terengganu

Reply

dulu, rajin juga cari peluang kerja kerajaan ni. tapi, masa berganti masa. umur pun makin meningkat, terus terkubur nak cari kerja dengan kerajaan ni. hehehe

www.ceritaejoy.com

Reply

Hehehe.. kang masuk kerja .. kejap je dah bersara .. hahaha

Reply
Peringatan: Komen adalah tanggungjawab anda. Saya tidak bertanggungjawab dengan sebarang ulasan dan komen yang anda tinggalkan. Komen berbaur lucah, provokasi perkauman serta berbentuk iklan adalah dilarang. Hubungi saya disini. andai timbul isu dan masalah.