Langkau ke kandungan utama

Lelaki Pedofilia Minta Hantar Gambar Kemaluan Menerusi FB Mesengger

Menjadi-jadi pula isu ini. Sejak beberapa minggu lalu, banyak kisah dan cerita mengenai gangguan seksual kepada kanak-kanak didedahkan. Saya sendiri naik risau dan takut dibuatnya. Uhh .. nasib baiklah saya tak benarkan anak-anak saya gunakan laman sosial ni, dan kalau ada pun cuma anak sulong saya yang kena buat untuk promosi laman YouTube miliknya.

Terbaru, ada kes melibatkan seorang lelaki dipercayai Pedofilia yang meminta gambar kemaluan seorang budak lelaki yang baru berusia 10 tahun. Kalau baca setiap perbualan antara lelaki itu .. uhh loya kau .... sib baik la budak lelaki ni tak pandai nak balas. Serius saya jadi seram bila baca mesej-mesej yang telah dimuat naik oleh ibu budak lelaki tu ke laman Facebook.

Lelaki Pedofilia Minta Hantar Gambar Kemaluan Menerusi FB Mesengger

Screenshot lelaki pedofilia fb messengger budak lelaki 10 tahun
Dan saya difahamkan satu laporan polis telahpun dibuat, dan kisah ini telahpun dimuat naik di laman Berita Harian Online. Berikut adalah laporan yang dimuatkan di Berita Harian Online (http://www.bharian.com.my/node/169641) :

Seorang ibu terkejut apabila anak lelakinya yang berusia 10 tahun menjadi mangsa gangguan seksual oleh pedofilia melalui aplikasi Messenger Facebook ketika berada di rumah di sini, baru-baru ini.

Nurulainey Ab Halim, 29, berkata dia menyedari perkara itu apabila anak sulungnya itu bertanya mengenai permintaan tidak senonoh lelaki terbabit yang membahasakan diri sebagai abang. "Lelaki itu meminta anak saya menghantar gambar kemaluannya melalui aplikasi itu, selain kerap bertanya banyak soalan yang tidak senonoh ketika mereka berbual melalui aplikasi berkenaan.

"Mujur anak saya bertanya kepada saya mengenai tindakan lelaki itu, selain telefon digunakannya mengalami masalah untuk mengambil gambar. Jika tidak, saya tidak tahu apa yang akan dilakukan lelaki itu," katanya di sini, hari ini.

Beliau berkata, dia cuba menghubungi lelaki itu melalui aplikasi panggilan FB, namun tidak dijawab sebelum menghantar mesej memarahinya. Nurulainey kemudian memuat naik paparan skrin perbualan antara lelaki itu dan anaknya di FB sebelum ia menjadi viral dengan harapan menjadi pengajaran kepada ibu bapa supaya sentiasa memeriksa aktiviti anak masing-masing di laman sosial.

Berikut adalah beberapa screenshot yang dimuat naik oleh Puan Nurulainey memaparkan perbualan FB Chat atau Facebook Messenger antara lelaki tersebut dengan anak lelakinya berusia 10 tahun
Erkkk .. tengok pada screenshot perbualan tu .. gila ahh. Takut saya dibuatnya walaupun saya seorang ayah yang berjiwa kental. Sudah melampau. Memang patut laporan polis dibuat oleh ibu mangsa.

Saya harap ibu bapa berhati-hatilah, dan jenguk sesekali apa yang anak anda buat, samada di tablet, di komputer, di laptop, mahupun di telefon pintar. Paling molek, jangan beri akses anak-anak kepada aplikasi aplikasi seperti FB Mesengger, FB Chat, WhatsApp dan seumpamanya.

[Baca] 6 Cadangan Untuk Elak Kanak-Kanak Lihat Iklan Tak Senonoh di Internet

Sekarang, banyak telefon pintar bajet yang ada fungi fingerprint scan untuk lebih keselamatan dan hadkan akses perisian dalam telefon, seperti ditawarkan oleh ZTE Blade V7 Lite yang saya promote baru-baru ni. Dengan guna cara tu, anda boleh benarkan anak guna telefon pintar tapi pada masa sama, hadkan akses aplikasi yang boleh mudaratkan mereka.


Dah baca post berikut:

advertisement


Komen Pembaca ...

  1. adeh..seram2..mmg patut ibubapa kena pantau..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga apa yang dipaparkan ni boleh dijadikan pengajaran berguna buat semua.

      Padam

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi tinggalkan komen. Komen anda adalah tanggungjawab anda. Jika anda dapati ada mana-mana link tidak berfungsi di dalam blog ini, sila beritahu saya ye.

Untuk peluang pengiklanan, sila email saya menerusi ruangan 'Contact Me'. Terima kasih.

Popular

Lubuk Tudung dan Telekung Harga Murah

Cari lubuk tudung dan telekung dengan harga murah? Aha .. kalau anda seorang peniaga untuk pakaian wanita terutama menjual tudung dan telekung .. anda tentu mahu pergi ke tempat yang akan saya nyatakan nanti.

Ia adalah tempat di mana anda boleh dapat pelbagai jenis pakaian wanita dari tudung, telekung, skarf, blouse, jubah, seluar serta kain ela. Yang menariknya ialah, ada di antaranya adalah dari jenama-jenama terkenal tapi dengan harga yang mampu buat anda memborong sampai sepuluh hingga dua puluh helai dengan senyuman manis.
Lubuk Tudung dan Telekung Harga Murah Lubuk yang saya maksudkan ialah Pasar Kemboja Parit Buntar. Ia merupakan tempat setempat yang menjual pakaian wanita dengan harga murah dan berpatutan. Pasar Kemboja ini unik kerana ia terletak di dua sempadan negeri iaitu Perak dan Pulau Pinang.

Jika anda ke sini, anda tentu terkejut apabila mendapati ada peniaga-peniaga ini datangnya dari seluruh Malaysia. Malah ada yang datang dari kawasan beli-belah terkenal tatkala Ram…

Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Bersalin Caesarean

Terkejut. Saya selama ini ingat bahawa ikan haruan ini, baik ikan segar mahupun pati ikan haruan beri kesan terbaik untuk penyembuhan luka. Hmm rupanya, kesan positif penyembuhan tersebut adalah bergantung dengan metabolisma dan keadaan tubuh seseorang. Saya baru dapat tahu bahawa bahaya makan ikan haruan ini terutama untuk ibu/isteri yang bersalin secara pembedahan caesarean.

Serius, Saya betul-betul tak tahu, malah ketika isteri saya dalam minggu akhir untuk melahirkan anda .. saya dah belikan satu set pati ikan haruan berharga RM39. Isteri saya pula dah carikan bekalan ikan haruan segar menerusi rakan-rakan pejabatnya.
Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Pantang Bersalin Secara Bedah Caesarean Sebelum ini, isteri saya bersalin secara normal. Memang ketika dalam pantang bersalin, isteri saya akan makan ikan haruan dan juga pati ikan haruan. Ikan haruan memang dikenali mempunyai nilai kebaikan untuk penyembuhan luka. Semua orang tahu akan perkara ini.

Malah, makan ikan haruan telah me…

Bagaimana Cara Nak Jadi Jutawan Dengan Produk Sendiri?

Siapa yang tak teringin nak jadi jutawan kan? Sejak saya menjadi seorang blogger sepenuh masa sejak 2010 ni, saya dah nampak ramai rakan-rakan saya yang jadi jutawan. Dulu, mereka sama-sama tulis blog, tapi kini sudah berbisnes dengan produk sendiri. Awalnya untung sikit .. tapi sekarang, dah boleh dianggap sebagai jutawan.

Susah ke nak jadi jutawan ni? Ok ... mari kita semak dulu apa maksud jutawan ni. Jutawan bermaksud seseorang yang mempunyai wang atau harta yang bernilai berjuta-juta ringgit. Kalau anda ada wang atau harta lebih dari juta - ada billion, anda tetap dipanggil jutawan. Dalam bahasa Malaysia, tiada perkataan khusus untuk seseorang yang miliki wang atau harta berbillion ringgit.  Bagaimana Cara Nak Jadi Jutawan? Sekarang anda dah tahu apa maksud jutawan. Jadi, jika anda nak jadi jutawan .. misi anda mestilah untuk mempunyai dan memiliki wang atau harga lebih dari sejuta ringgit. Capai je harta bernilai juta, maka dah boleh dapat title jutawan (dari segi istilah).

Tak a…