Langkau ke kandungan utama

Baca Novel Online Cik Cinderella Dan Encik Tengku

Baca novel Cik Cinderella Dan Encik Tengku online. Nampaknya seleksi novel-novel popular makin laris dijadikan drama. Terkini novel Cik Cinderella Dan Encik Tengku, karya terbitan Karya Seni ini ditulis oleh penulis novel Airisz; dijadikan drama menggantikan drama Kau, Aku Kita.

Anak-anak saya masa cuti sekolah ni dah jadi penonton setia drama-drama adaptasi novel ni. Dah la emak derang gila novel, skrang anak-anak pula gila drama dari novel. Drama Kau Aku Kita ... mereka sangat obses dengan watak Aus sehingga bermain pun guna nama watak tu .. adehhh.... memang ternanti-nanti drama tersebut. Mungkin kali ini drama Cik Cinderella dan Encik Tengku akan jadi minat mereka pula .. sebab ada nama epik untuk kanak-kanak - Cinderella tu .. hoho.
Drama 13 eposide Cik Cinderella dan Encik Tengku ini disiarkan menerusi slot Lestary TV3. Ia diarahkan oleh Eoon Shuhaini. Drama yang dikatakan akan mendapat sambutan hangat ini dibintangi oleh beberapa pelakon hebat seperti Shukri Yahaya, Zahirah Macwilson, Shah Iskandar, Aleeza Shadan, Puteri Aishah, Dato' Eizlan Yusof,  Aida Khaleeda, Sherry Al Hadad dan Zulin Aziz.

Novel Online Cik Cinderella Dan Encik Tengku

Ok, sedikit intro mengenai novel Cik Cinderella dan Encik Tengku ini.

Nama aku PUTERI NURAISHA. Aku ada mak tiri dan seorang kakak tiri. Biasalah, mana ada mak tiri yang baik. Nama kakak tiri aku Sha. Jahat gila. Orang gila pun tak jahat macam dia. Dia tak sukakan aku, Jadi, ada sebab ke aku nak suka dia? Kirim salam!

Dalam hidup aku ada seorang lelaki yang paling aku tidak suka. Nama dia Ashraf. Tapi arwah ibu cukup suka dengan dia sehinggakan dia suruh aku kahwin dengan Ashraf. Apa yang jadi masalahnya, aku jatuh cinta dengan seorang lelaki. Nama dia Daniel. Opsss, TENGKU DANIEL. Orangnya segak gila. Kata Jee kawan baik aku, kalau dia dapat kahwin dengan Daniel, setahun tak makan pun dia sanggup. Cerdik sungguh!

Tapi kan, suatu hari tu Daniel beri aku sejambak bunga. Dia cakap dia kutip sebab ada lori bunga dari Cameron Highlands terbalik. Tak percayalah…

Saya kongsikan kepada anda novel ini yang anda boleh baca online dari bab pertama sehingga bab lima. Saya harap anda akan berasa seronok membacanya ... 







Jika nak baca lengkap novel Cik Cinderella Dan Encik Tengku bolehlah singgah di kedai-kedai buku yang popular untuk mendapatkannya. Jika rasa tak mahu beli, maka ... bolehlah pinjam kat kawan-kawan atau buat sistem barter ... huhuhu macam wife saya buat ...

Fuhhh .. heroin drama ni lawa tuhh .... mungkin leh lawan heroin cerita Akulah Balqis ..... iaitu Nadia Brian Goldring yang khabarnya membuatkan tulang rusuk ramai lelaki bergetar tu .. kekekeke...



Dah baca post berikut:

advertisement


Komen Pembaca ...

  1. Balasan
    1. Jomm .. pelakon dia cunn ooo Zahirah Macwilson

      Padam
  2. Menarik juga novel ni. Dah ada kat TV juga sekarang.

    BalasPadam
  3. oo best ye, nanti nak baca juga

    BalasPadam
  4. Salam sejahtera saya ada jual buku di >> http://www.gerobokbuku.com/

    BalasPadam
  5. Salam sejahtera saya ada jual buku di >> http://www.gerobokbuku.com/

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi tinggalkan komen. Komen anda adalah tanggungjawab anda. Jika anda dapati ada mana-mana link tidak berfungsi di dalam blog ini, sila beritahu saya ye.

Untuk peluang pengiklanan, sila email saya menerusi ruangan 'Contact Me'. Terima kasih.

Popular

Lubuk Tudung dan Telekung Harga Murah

Cari lubuk tudung dan telekung dengan harga murah? Aha .. kalau anda seorang peniaga untuk pakaian wanita terutama menjual tudung dan telekung .. anda tentu mahu pergi ke tempat yang akan saya nyatakan nanti.

Ia adalah tempat di mana anda boleh dapat pelbagai jenis pakaian wanita dari tudung, telekung, skarf, blouse, jubah, seluar serta kain ela. Yang menariknya ialah, ada di antaranya adalah dari jenama-jenama terkenal tapi dengan harga yang mampu buat anda memborong sampai sepuluh hingga dua puluh helai dengan senyuman manis.
Lubuk Tudung dan Telekung Harga Murah Lubuk yang saya maksudkan ialah Pasar Kemboja Parit Buntar. Ia merupakan tempat setempat yang menjual pakaian wanita dengan harga murah dan berpatutan. Pasar Kemboja ini unik kerana ia terletak di dua sempadan negeri iaitu Perak dan Pulau Pinang.

Jika anda ke sini, anda tentu terkejut apabila mendapati ada peniaga-peniaga ini datangnya dari seluruh Malaysia. Malah ada yang datang dari kawasan beli-belah terkenal tatkala Ram…

Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Bersalin Caesarean

Terkejut. Saya selama ini ingat bahawa ikan haruan ini, baik ikan segar mahupun pati ikan haruan beri kesan terbaik untuk penyembuhan luka. Hmm rupanya, kesan positif penyembuhan tersebut adalah bergantung dengan metabolisma dan keadaan tubuh seseorang. Saya baru dapat tahu bahawa bahaya makan ikan haruan ini terutama untuk ibu/isteri yang bersalin secara pembedahan caesarean.

Serius, Saya betul-betul tak tahu, malah ketika isteri saya dalam minggu akhir untuk melahirkan anda .. saya dah belikan satu set pati ikan haruan berharga RM39. Isteri saya pula dah carikan bekalan ikan haruan segar menerusi rakan-rakan pejabatnya.
Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Pantang Bersalin Secara Bedah Caesarean Sebelum ini, isteri saya bersalin secara normal. Memang ketika dalam pantang bersalin, isteri saya akan makan ikan haruan dan juga pati ikan haruan. Ikan haruan memang dikenali mempunyai nilai kebaikan untuk penyembuhan luka. Semua orang tahu akan perkara ini.

Malah, makan ikan haruan telah me…

Telinga Berdesing Bawa Petanda

Pernah merasa telinga berdesing tak? Ia kadangkala berlaku tanpa diduga, tanpa ikut masa. Secara tiba-tiba .... ntah disebabkan apa, terasa telinga akan berdesing. Sesetengah akan mengaitkannya dengan sejenis penyakit dinamakan Tinnitus.

Walaubagaimanapun, orang lama-lama dalam masyarakat Melayu, ada telahan sendiri mengenai telinga berdesing ini. Mereka mengaitkan dengan kejadian-kejadian yang bakal berlaku dek kerana berdesingnya telinga. Orang tua lama-lama mengaitkan masa dan bahagian telinga yang mana terkena desingan ini, berikut saya kongsikan sedikit info dan pengetahuan mengenai telinga berdesing ini.
Telinga Berdesing Bawa Petanda Telinga Berdesing Bawa Petanda Sesuatu Kejadian Bakal Berlaku Jika Telinga Kanan Berdesing Jam 06:00 - 07:00 pagi - mendapat khabar burukJam 07:00 - 08:00 pagi - akan difitnah oleh orangJam 08:00 - 09:00 pagi - akan membuat rencana pergi jauh sendirian atau bersama orang lainJam 09:00 - 10:00 pagi - bermakna akan ada berita yang kurang menyenangka…