Trend Online Shopping Malaysia 2015. Tahukah anda bahawa rakyat Malaysia antara yang suka berbelanja secara online. Mereka beli belah menerusi banyak platform, ada yang beli-belah menerui laman sosial seperti FB, Instagram dan juga blog. Ada pula yang suka singgah ke laman web online shopping macam Lazada, Zalora, 11th Street, Nile, Best Buy, Lelong, Amazon dan banyak lagi.

Bukan setakat beli barangan dan produk seperti gajet, telefon pintar, kamera, alat elektronik, malah pakaian seperti kemeja, t-shirt, pakaian kanak-kanak, seluar dalam dan bra. Hoho .. saya sendiri pernah beli bra secara online untuk isteri saya ... hoho .. korang pernah?? :P

Trend Online Shopping Malaysia 2015

Memang ada perkembangan positif mengenai trend online shopping di Malaysia ini. Tahun 2015, saya nampak lebih ramai yang berniaga secara online. Saya sendiri ada tawarkan peluang untuk usahawan Malaysia dan bakal usahawan untuk menjana income online menerusi kedai affiliate sistem Nichify. Kedai online boleh siap dalam maa 5 minit tanpa pengetahuan teknikal yang tinggi ... uhh siapa yang tak mo kan?

Ok. Saya nak kongsikan sedikit fakta dalam bentuk infografik menarik mengenai trend online shopping di Malaysia untuk tahun 2015. Infografik ini telah disediakan oleh pihak Lazada Malaysia. Jika anda seorang usahawan, anda mungkin boleh rebut peluang untuk ketahui produk terbaik yang laku keras dijual secara online ini.
Trend Online Shopping Malaysia 2015
Trend Online Shopping Malaysia 2015
Trend Online Shopping Malaysia 2015
Menarik tak infografik di atas? Boleh tak ia jadi rujukan untuk tahu mengenai pola rakyat Malaysia berbelanja secara online ni? Uhh mestilah boleh .. jika anda perhatikan betul-betul, anda sudah boleh target untuk jual apa secara online yang ada permintaan yang tinggi.

Fakta dari infografik ini memberitahu awareness rakyat Malaysia untuk berbelanja secara online semakin tinggi, dan mereka tidak rasa ragu-ragu untuk keluar duit untuk membeli barangan yang mereka suka.

[Baca] Pengalaman Shopping Online di Nile.com.my

Saya harap apa yang saya kongsikan ini boleh dijadikan panduan berguna terutama untuk rakan-rakan yang berniaga, in Sha Allah. Jika sudi, kongsikan fakta ini kepada yang lain.

8 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. online shopping menjadi pilihan gol yg full time bekerja....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu .. dan ramai juga ambil peluang untuk jana income sampingan menerusi bisnes online ni

      Padam
  2. Minat jugak nak try nichify ni..tapi tule takut pisang berbuah dua kali le..(rasanya banyak kali berbuah rasanye)..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika tak yakin, saya tidak syorkan .. sbb selepas dah setup Nichify .. anda perlu komited ... tak boleh sekerat jalan.

      Padam
    2. Salam HH...

      Nichify promote website dia guna teknik apa? SEO? fb? Youtube?

      Padam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement