Contest Review Lynk.my 2015. Dah join contest ni? Kalau belum, maka marilah meriahkan selagi masih ada peluang. Contest untuk blogger Malaysia ini menawarkan hadiah wang tunai keseluruhan berjumlah RM4,000! Hadiah lumayan dibahagikan dalam 3 kategori iaitu Top SEO, Top Creative dan TopLynkUndi. Bagi saya, ia merupakan satu contest online terbesar untuk blogger Malaysia bagi tahun 2015.

Contest Review Lynk.my 2015


Contest Review Lynk.my 2015

Contest Review Lynk.my 2015 is a contest to test the Malaysian blogger writing techniques in terms of the technical and solid performance. It also shows the power of influence to get the attention given to enable the articles rated best.

Contest ini dianjurkan oleh laman web Lynk.my dan berlangsung dari 27 Oktober sehingga 27 Disember 2015. Ia terbuka kepada semua blogger Malaysia, dan bertujuan untuk mempromosikan Lynk.my sebagai laman web yang menyediakan servis pemendekan URL. Ia memerlukan semua peserta menulis satu review dengan kreatif mengenai laman web Lynk.my dengan tajuk Contest Review Lynk.my 2015.

Review Ringkas Lynk.my

Apa itu Lynk.my? Mungkin ada yang tidak tahu mengenai Lynk.my ini. Maka, eloklah saya ceritakan serba sedikit mengenai laman web yang mula mendapat tempat di kalangan blogger serta internet marketer di Malaysia ini.

Lynk.my adalah sebuah laman web yang menyediakan servis percuma untuk memendekkan URL. Dari satu url entri yang panjang seperti ini - http://www.hasrulhassan.com/2015/10/contest-review-lynkmy-2015.html, dipendekkan menjadi seperti ini - http://lynk.my/AUm

Apa kelebihan memendekkan URL ini bagi seorang blogger? Salah satunya ialah untuk memudahkan anda melakukan promosi entri blog anda di laman-laman sosial, terutama sekali twitter dan instagram. Di twitter kita tahu ada had jumlah perkataan, manakala di instagram, URL yang terlalu panjang agak menyukarkan untuk diingati. Jadi, menerusi Lynk.my ini, segalanya akan dipermudahkan.
10 kelebihan menggunakan Lynk.my

Lynk.my Beri Peluang Menjana Income Mudah

Menerusi review sekali lalu, saya dapati laman web Lynk.my juga menyediakan peluang untuk menjana income secara online. Wah ....,bukan sahaja ia boleh memendekkan URL entri blog yang panjang, malah anda boleh menjana income menerusi Lynk.my ini (menggunakan akaun Publisher)! Inilah antara kelebihan yang sangat bagus untuk blogger Malaysia. Bayangkan setiap kali anda kongsi link atau URL milik anda yang telah dipendekkan menggunakan Lynk.my ini - samada di Facebook, Instagram, Twitter mahupun blog anda sendiri, anda akan menerima bayaran dalam bentuk wang tunai! Uhh tak ke best begitu?

10 Kelebihan Lynk.my

Berikut adalah review ringkas Lynk.my. Ada banyak lagi kelebihan menggunakan servis Lynk.my ini, dan saya ojektifkan ia seperti di bawah:
  1. URL dipendekkan untuk target audience Malaysia (dot my).
  2. Pendaftaran adalah percuma dan mudah.
  3. Ia diuruskan oleh syarikat Malaysia.
  4. Anda dibayar untuk kongsi URL Lynk.my
  5. Bayaran income yang anda dapat dikreditkan terus ke dalam akaun bank, bukan menerusi Paypal atau mana-mana servis third-party.
  6. Ia juga platform untuk mempromosikan produk, servis dan perniagaan anda dengan harga serendah RM10.
  7. Ia menyediakan satu sistem yang mempunyai smart-filtering untuk pengiklan rasa berbaloi menggunakan servis dari Lynk.my.
  8. Anda boleh buat tracking URL entri menerusi Lynk.my - sangat sesuai jika anda ada advertorial post untuk ketahui jumlah klik (statistik).
  9. Ia memberikan kemudahan untuk pengguna internet di Malaysia mempromosi satu-satu URL atau pautan secara mudah dan berkesan.
  10. Tiada yuran pendaftaran dikenakan untuk meletakkan iklan promosi di Lynk.my untuk usahawan online Malaysia.
Amacam? Rasanya cukup 10 sebab saya berikan untuk mengetahui akan kelebihan yang ada pada Lynk.my ini. Bertuah ada contest review ni, maka dapatlah semua orang tahu mengenai apa yang disediakan oleh Lynk.my 2015.

Menangi Wang Tunai RM4000 Hadiah Kontest

Hadiah-hadiah contest review Lynk.my
Sekarang, mari sembang blogger pasal contest yang dianjurkan oleh Lynk.my ini. Contest Review Lynk.my 2015 ini menyediakan hadiah wang tunai lumayan untuk 3 pemenang bagi setiap 3 kategori, iaitu:
  • Top SEO - RM500, RM300, RM100
  • Top lynkUndi - RM500, RM300, RM100
  • Top Creative - RM1000, RM500, RM200
Peserta yang nak ambil bahagian dalam kontest ini perlu menulis sebuah artikel berbentuk review mengenai Lynk.my tanpa had jumlah patah perkataan. Anda bebas menulis mengikut naluri dan kreativiti anda, asalkan ia berkaitan dengan laman web ini.

Anda boleh menulis samada untuk menang hadiah bagi kategori Top SEO, Top Creative mahupun hanya mempromosikan link yang diberikan oleh Lynk.my bagi kategori TopLynkUndi.

Undi blog saya dalam kategori TopLynkUndi - TopLynkUndi HasrulHassan.com

Boleh Bolot Semua Kategori

Anda boleh menang semua kategori, asalkan entri anda cukup power untuk berada di top enjin carian Google Malaysia bagi kategori SEO (top SEO), mempunyai undi terbanyak untuk kategori lynkUndi (top lynkUndi), dan penulisan yang sangat tidak terkalah untuk kategori kreativiti (top creative).

Google Malaysia Contest Review Lynk.my 2015
Untuk maklumat dan berkaitan dengan syarat-syarat lain, anda boleh rujuk pautan berikut:

Contest Review Lynk.my 2015

Oh ya, lupa nak bagitahu .. jadilah antara yang terawal menjadi peserta kontest ini, kerana ada hadiah khas penyertaan terawal disediakan..... hoho .. antara sebab saya tulis entri penyertaan ini awal sebab nak dapatkan hadiah tu ... tak menang mana-mana kategori pun tak mengapa, asalkan hadiah awal saya dapat ... dan bolehlah gah dengan anda yang lambat macam siput .. keh keh keh ...

Jom meriahkan contest menulis review berkaitan Lynk.my ni, mana tahu rezeki akhir tahun 2015 .... boleh menang semua hadiah tempat pertama .. RM500 + RM500 + RM1000 .. wow ... RM2000 kot ... tak mau?

Undi blog saya dalam kategori TopLynkUndi - TopLynkUndi HasrulHassan.com

Terima kasih kepada pihak penganjur yang sudi memberikan peluang kepada blogger Malaysia untuk menyerlahkan bakat penulisan kreatif dan juga mencuba teknik SEO dalam menghasilkan entri berkualiti. Semoga contest review Lynk.my ini memberikan sesuatu kepada blogger Malaysia untuk tahun 2015 ini.

Kepada rakan-rakan bloggger - semoga anda semua berjaya.


84 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. tqvm for sharing HH..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama-sama .. saya nampak dah join ye contest review ni? Hoho ..

      Padam
    2. join cuba nasib jer HH, x leh nak lwn otai2blogger yg mcm HH..masih banyak yang perlu dipelajari dan diperbaiki

      Padam
    3. Bagus sertai kontes macam ni. Selamat berusaha semua.

      Padam
  2. baru tahu juga dengan kewujudan website ini..dan berharap ada kekuatan untuk menyertai kontest review ini

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cepat join... jangan terlepas peluang join contest review lynk.my ni... hihi

      Padam
    2. Nampaknya entri Akma Omar untuk Contest Review Lynk.my 2015 naik mendadak

      Padam
  3. Nice kontest. Bab fuh..fuh...tu yang tak tahan. Semoga menang ya...:))

    BalasPadam
  4. Wah ada contest review lumayan nie...sib baik ada 3 kategori yg berbeza...yerlah nak harap menang kategori SEO memang kelaut laa...bleh cuba2 kategori lain aa... :)

    Terima kasih tuan HH atas info ini!

    BalasPadam
  5. hehehe. kemain excited HH . good luck! kita nakjoin jugalah!

    BalasPadam
  6. looks great, but must be hard to win. haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. You only know when u part of it .. :) try to join the contest .. mana tahu boleh menang salah satu kategori

      Padam
  7. nak join jugak la.. nntilah bila dtg mood menulis.. huhuu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nampak Muja dah join contest review Lynk.my ni kan?

      Padam
  8. Macam best je contest ni. Nak join :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Join jangan tak join, tulis ikut kreativiti .. semua orang ada peluang untuk menang kontest ni

      Padam
  9. Baru ajer sertai...try kat incognito window tadi. Tahniah tuan menggungguli (SEO) setakat ini untuk contest review lynk.my 2015

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah, sekejap je tu .. esok lusa kena potong punyalah

      Padam
  10. Lama tak dengar pasal contest macam ini.

    Menarik juga. Nanti bila ada masa lapang, insyaallah boleh join. :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada lagi satu kontest .. hadiah RM1000 untuk pemenang kontest tu .. lagi best hadiah dia

      Padam
  11. Menarik, semoga berjaya, saya pun turut join contest ini ;D
    http://www.sufferedge.my/2015/10/contest-review-lynkmy-2015.html

    BalasPadam
  12. Menarik sangat Contest review Lynk.my 2015 ini.. Semoga berjaya BRO HH..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih .. semoga lebih ramai blogger ambil bahagian

      Padam
  13. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  14. Goodluck dan terima kasih untuk respon haritu yer :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih .. ramai juga peserta dalam contest review tu ...

      Padam
  15. Salam Tuan.

    Tahniah atas penyertaan. Bila tuan masuk. Saya surrender angkat tangan. Mana tidak, Potensi blog ini memang bagus. Saya lihat Domain Autority cukup kuat PA:49 tertinggi tu...antara page local. DA 40 wow..

    Post-post pun menarik.Enggagment juga tinggi. Mudah-mudahan bakal memenangi hadiah yang ditawarkan.

    Saya book mark blog ini

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hoho! org jawa ada cakap.... " elok bunuh diri jekk dari masuk contest tue" ehhhh silap..elok undur diri jek laa...:D kalo bleh potong tang corner last minute pon rasany cam mustahil punya... :D

      P/S: Dapat duduk bawah @ sebelah2 pon jadi laa utk contest nie...misi cuma nak layak top finale contest review lynk.my jek nie... :)

      Padam
    2. Tak salah mencuba, sbb Google ini unpredictable ... hari ini naik, esok lusa ke bawah ..

      Padam
  16. Semoga berjaya yer Tuan HH..

    http://lynk.my/UgB

    BalasPadam
  17. okay done join. Btw good luck tuan dalam contest ini ye. :)

    BalasPadam
  18. semoga berjaya sifu... saya banyak belajar menulis blog dari sifu.. hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih .. kalau menang alhamdulillah, kalau tak memang pun alhamdulillah ... :) ada blogger lain yang akan menang ..

      Padam
  19. Bila otai beraksi
    kita pakat tengok je laaa :)

    BalasPadam
  20. hi, wawa datang dari contest yang sama. jum singgah blog wawa :) http://lynk.my/VIj (kita dah tukar link ke lynk.my) sama sama support contest ni ^^

    BalasPadam
  21. Balasan
    1. Terima kasih. Ramai juga blogger yang jadi peserta dalam Contest Review Lynk.my 2015 ni.

      Padam
  22. Assalam HH,
    Penyertaan no.1... seperti memberi makna akan menang tu...hoho!
    Semoga berjaya dalam contest review lynk.my ini. Siapa yg tak nak menang kan... Lumayan tu hadiahnye!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha.. penyertaan nombor satu mungkin satu kebetulan sahaja. Tapi kalau menang salah satu kategori, alhamdulillah.

      Padam
  23. Wah...bro orang pertama yang menghantar penyertaan untuk Contest Review lynk.my 2015. Semoga berjaya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yer, apabila dapat je jemputan .. terus je join tanpa fikir panjang .. haha

      Padam
  24. Nice contest dan lumayan juga. Moga HH akan berjaya mengondol hadiah yang dipertandingkan nanti

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sengit persaingan kali ini .. makin ramai dah tahu teknik SEO

      Padam
  25. Yeah...saya pun baru join contest ni...semoga berjaya... :)

    BalasPadam
  26. Persaingan contest Review Link.my makin sengit. Semoga HH dapat menang hadiah utama kali ini

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fuh .. harapan tu ada .. tapi dari segi persaingan pun boleh tahan

      Padam
  27. Salam, satu perkongsian yang hebat.. membuatkan saya tertarik untuk menyertainya. kini sudah pun membuatnya. Cool..

    Contest Review Lynk.my (2015) By Astrallusion Arc

    BalasPadam
  28. HH banyak bagi inspirasi dlm dunia blog.... All the best n gd luck...
    Singgah sini : CONTEST REVIEW LYNK.MY 2015

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih .. semoga ilmu yang dikongsikan dapat bawa manfaat terbaik untuk blogger Malaysia.

      Padam
  29. Gud Luck pakcik HH!!
    All Da Best !!

    Dalam contest yng sma :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih ... ramai blogger yang join contest ni .. bukan calang blogger pula tu .. semua berikan review lynk.my yang mantap

      Padam
  30. Balasan
    1. Amin. Doa tu .. saya pun harap dpat menang sesuatu dalam contest review lynk.my 2015 ni

      Padam
  31. Blog ini sentiasa menjadi salah satu blog kegemaran saya ;-) bab nak menang dalam kontes ni kalau ada rezeki ada la tu..tengok sume yang berpengalaman yang join..bagi blog yang kecil macam saya ni bagus join sebab dapat berinteraksi dengan blogger-blogger lain dan ambil ilmu sikit-sikit ;-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masuk untuk uji kemahiran dalam penulisan .. bagus sebenarnya untuk blogger yang fikir jauh dan mahu maju.

      Selamat berjaya dalam Contest Review Lynk.my 2015 ni ... :)

      Padam
  32. Good luck Tn Hasrul.. Aya pun join juga..hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yeap .. ada nampak juga penyertaan Dr Aya .. dah baca pun .. hehehe Goodluck ehhh

      Padam
  33. goodluck dan jangan lupa undi saya jugak ye http://lynk.my/NVo

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama-sama berusaha .. usaha tangga kejayaan .. hiks... :)

      Padam
  34. Murni pun baru berkesempatan utk sertai contest ni. Hadiah yang disediakan agak lumayan, bertuah siapa yg dapat nanti. Semoga berjaya sifu HH!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah .. bukan senang tu nak menang tapi ada banyak kategori dipertandingkan .. kena usaha yang terbaik untuk berjaya.

      Padam
  35. Semoga Berjaya dalam Contest Review Lynk.My 2015 ni tuan Hasrul Hasan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih. Semoga ada rezeki saya yang baik dalam contest review lynk.my 2015 ni

      Padam
  36. Saya nak undi tuan Hasrul lah..:-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih kerana ada rasa nak undi blog saya untuk Contest Review Lynk.my 2015 ini ... :)

      Padam
  37. Mula2..mcm tak yakin jer nak sertai..tapi..walaupun x menang nnt...pglmn tu..ptg kn...tuan HH...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Contest SEO seperti ini beri peluang untuk kita ketahui kemampuan penulisan dan blog dalam SEO.

      Padam
  38. Asalam Sifu HH dah undi ya..klik arahantu ya yang undi saya...harap dah masuk undi saya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih kerana undi blog ini dalam Contest Review Lynk.my 2015 ni ... :) saya memang hargai sokongan yang diberikan.

      Padam
  39. Gud luck HH...Artikel yang menarik nih!

    BalasPadam
  40. Wahhh..lumayan sekali hadiah dia..tak berani kite nak join..hehe..gud luck bro hasrul..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang lumayan hadiah Contest Review Lynk.my 2015 ni

      Padam
  41. Tahnia kepada pemenang.......jika ada contest lagi...mohon share ke keladi ya...http://www.keladionline.com/2015/12/senarai-pemenang-contest-lynkmy-2015.html?m=1

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement