Bahaya ... uhh memang bahaya. Perhatian kepada admin mana-mana group WhatsApp, anda mungkin bertragedi seperti kes dalam artikel di bawah. Jika anda silap langkah, dan ada pula ahli dalam group WhatsApp yang tak berapa nak fikir rasional, anda mungkin berakhir seperti salah seorang admin group WhatsApp ini di India.

Uhh ... kerana hanya mengeluarkan salah seorang ahli dalam group WhatsApp, admin group tersebut telah ditikam di bahagian punggong oleh ahli tersebut yang tidak berpuas hati dengan tindakan admin.

Bahaya Jadi Admin Group WhatsApp

Bahaya jadi admin group whatsApp

Kisah ini dikhabarkan telah menjadi viral di internet beberapa bulan yang lalu, dan saya sukalah nak highlight dalam blog ini memandangkan saya merupakan antara ahli dalam beberapa group WhatsApp terutamanya berkaitan dunia blog Malaysia.

Tips Menggunakan Aplikasi WhatsApp

Errr bukan sebab saya nak beritahu - yang saya mungkin akan tikam punggong admin dengan parang panjang jika keluarkan saya dari satu-satu group WhatsApp, tetapi cuma nak beritahu bahawa sebagai admin, kena hati-hatilah mengeluarkan orang daripada group WhatsApp anda yang awalnya anda jemput mereka untuk masuk atau anda yang masukkan mereka tanpa kebenaran. Lainlah kalau mereka yang minta dimasukkan ... maka perlulah anda ingatkan tujuan group WhatsAppa itu dibuat, dan terangkan apa-apa peraturan yang perlu.

Kadangkala, ada ahli yang masuk membuat onar dan tidak menggunakan kemudahan yang ada sebetulnya - dalam kes tujuan sesebuah group WhatsApp itu dibuat oleh admin. Jadi, admin mungkin perlu ingatkan ahli-ahli perkara yang boleh dan tidak boleh dikongsikan oleh ahli.

Kalau ahli itu dah diingatkan, dan dia sendiri rasa tak berapa nak suka .. maka biarkan dia keluarkan diri dia sendiri dari group .... itu lebih baik dan lebih selamat... huhuuhu...

Bukan apa, kalau jadi macam kes kat India ni .. uhh naya je punggong dah kena tebuk ... kalau bahagian depan yang kena tikam? Acaner?

Semoga jadi peringatan, dan mungkin tips di atas sedikit sebanyak boleh beri panduan mengenai cara menggunakan aplikasi WhatsApp dengan betul.


18 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Hahhaaa.... macam ni manusia pun ada.
    Tapi kalau dah semua 100 orang admin, boleh je yang dah kena removed tu masukkan balik diri sendiri

    BalasPadam
  2. uiii..sampai macam tu sekali? bahaya sungguh..ish!

    BalasPadam
  3. Kalau bahagian depan yang kena tikam.......aauuuuwww...!!!

    Senang cerita, elakkan daripada banyak menghabiskan masa dengan benda-benda macam ini. Berkomunikasilah secara realiti, itu akan lebih mengeratkan silaturrahim sesama kita.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh je guna whatsApp ni .. saya admin pada group whatsApp famili - keluarga mertua - keluarga sanak sedara .. senang sekali blast leh beritahu pasal apa2 berita ..

      Padam
  4. Balasan
    1. Hahahaha... adeh. :) Doakan yang baik-baik sahaja.

      Padam
  5. Ya Allah..ada juga macam ni..ngeri pulak..tak jadi admin pun tak apalah..

    BalasPadam
  6. tergelak tak habis dalam ofis. nasib lah tak sampai satu ofis prasan..

    BalasPadam
  7. Admin whatsup macam saya berhati mulia.Anak2x buah saya akan saya ucapkan hepi besday bila smpinya tarikh lahir mereka.Itu pun kalau diaorang ada reminder HB mereka dlm FB saya.heh3x

    BalasPadam
  8. Asalam Sifu HH..ahak!! baru selesa nak komen, sure..terkial2 nak komen tempoh hari..redha dengan keadaan. rumit nya nok komen..ha..hari ini entri watsupp terkena saya. Saya admin satu group ja..ini pun lama saya fikir sebab admin tu peranan besar dalam group..Aduh!!! sakitnya...ni lihat pun dah terangkat punggung. Huuu!!! dunia cyber!!..ngeri ni. Mohon lah malaysia aman..amin.

    BalasPadam
  9. terbaik dah ruangan komen ni sifu HH..harap tak lagi rumit ya. Semoga dapat maafkan etuza ..iya lah cakap pasal ruang komen..saya pengomen ni..hehehe komen yang baik2 ja..

    BalasPadam
  10. HAHAHA, tak sangka jadi admin group whatsapp pu berisiko untuk kena kes-kes macam ni :D

    BalasPadam
  11. Amboi.. Mara sngt tu. Klau sy pula suka leave sndiri. Hee

    BalasPadam
  12. Laaa, hahaha! Kite jadi admin group staff kat tmpt keje ni je.. Arap2 xkan alami benda camni :P

    BalasPadam
  13. Setakat jadi admin WhatsApp belum lagi remove ahli-ahli, kalau dorang tak suka boleh keluar secara terhormat.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement