Wow. Satu inspirasi buat semua. Saya suka nak kongsikan satu video memaparkan kisah seorang surirumah yang telah menjadi seorang CEO yang berjaya. Beliau ialah Tina Bt Haji Tajudin.

Surirumah ini telah menggalas satu tanggungjawab yang berat apabila diminta oleh ayahnya untuk mengambil-alih perniagaan keluarga menguruskan kolej yang terletak jauh daripada tempat kediamannya. Dan ketika itu, Tina baru sahaja melahirkan anak yang ketiga berusia 4 bulan. Agak malang apabila Tina terpaksa mengorbankan masa untuk anaknya yang menyusu badan dek kerana mahu menuruti permintaan ayahnya - sebagaimana hal menjadi seorang anak yang patuh dan taat.

Video Kisah Seorang Surirumah Menjadi CEO

Video Kisah Seorang Surirumah Menjadi CEO
Video kisah seorang surirumah menjadi CEO ini memaparkan pengorbanan serta cabaran yang perlu dihadapi oleh Tina dalam menguruskan perniagaan keluarga - sebuah kolej swasta yang terletak di Ipoh. Bayangkan bagaimana di permulaannya, Tina terpaksa menaiki bas ekspress dari Shah Alam ke Ipoh untuk pergi tempat kerja, seawal jam 4 pagi - memadangkan beliau tidak mempunyai kenderaan sendiri.

Dengan pengorbanan yang terpaksa dilakukan, maka Tina berazam untuk menjadikan kolej kecil perniagaan keluarganya menjadi sebuah kolej yang besar dan dikenali dunia iaitu Kolej Taj.

Mari saksikan video ini, dan tonton bagaimana Tina telah berjaya menjadi seorang CEO yang berjaya dari seorang surirumah. Bagaimanakah Tina melakukannya?

Apa yang anda tonton ini hanyalah sebahagian daripada banyak kisah kejayaan usahawan di Malaysia. Ada banyak lagi kisah kejayaan dan pengorbanan yang memberikan inspirasi untuk usahawan kecil terus maju dan berjaya.

Cerita Tina Sebahagian Kisah Kejayaan Dalam Your Succes Our Story


Saya sebagai salah seorang pengiat perniagaan online tanpa modal dan pemasaran internet, juga tertarik dengan apa yang dipaparkan dalam siri-siri video kisah kejayaan dalam Your Success Our Story. Antaranya kisah seorang budak yang impikan untuk terbang di awan biru, kisah kejayaan seorang anak penoreh getah dan juga kisah kejayaan seorang pencuci dock di pelantar ... fuhh memang bestlah..
Video kisah kejayaan - yoursuccessourstory.com
Video kisah kejayaan - yoursuccessourstory.com
Mungkin ia juga boleh membantu anda dalam mencari kekuatan untuk terus menapak jauh dalam perniagaan yang anda jalankan. Seharusnya kisah-kisah kejayaan ini menjadi pendorong untuk semua memikirkan cara memajukan diri dan bisnes yang ada agar dapat mengharungi masa depan yang kini semakin mencabar.

Sumber: Your Success Our Story


Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement