Apakah bisnes online tanpa modal? Ramai yang tercari-cari bisnes online tanpa modal, tetapi tidak tahu memilih bisnes yang betul untuk berjaya di dalam perniagaan online ini. Jika anda tanya saya, apakah bisnes online tanpa modal; saya akan jawab bisnes online tanpa modal ialah bisnes yang tak keluarkan satu sen pun duit, tanpa ada kedai, dan tanpa perlu simpan stok.

Bisnes Online Tanpa Modal

Tiga perkara penting untuk bisnes online tanpa modal - tiada modal wang, tiada kedai dan tidak perlu simpan stok produk.

Tiada kedai. Bila anda ceburi bidang bisnes online, anda tidak memerlukan kedai. Apabila tiada kedai, maka anda tidak payah memikirkan soal bil elektrik, bil air, gaji pekerja dan maintenance kedai anda. Ia adalah kerana untuk memulakan bisnes online tanpa modal, anda tidak perlukan semua ini.
Bisnes Online Tanpa Modal

Tidak perlu simpan stok. Kebanyakkan bisnes online tanpa modal tidak memerlukan anda untuk membeli dan menyimpan stok. Apa yang penting ialah mendapatkan pelanggan atau pembeli kepada produk tersebut. Dalam hal ini, teknik pemasaran adalah perkara utama untuk bolehkan bisnes online tanpa modal anda berjaya.

Salah satu bisnes tanpa modal ialah Bisnes Printing Tanpa Modal (klik)

Tiada modal wang. Anda tidak perlu ada modal sehingga ribuan ringgit untuk mulakan bisnes ini. Kalau ada digunakan pun, ianya adalah kerana untuk memperoleh ilmu mengenai teknik dan cara menjayakan bisnes online tanpa modal anda.

Ok.

2 Jenis Bisnes Online Tanpa Modal

Apakah bisnes online tanpa modal yang saya sendiri buat?

Salah satu bisnes online tanpa modal yang boleh anda ceburi ialah affiliate - iaitu anda memasarkan produk-produk online kepunyaan orang lain. Produk tersebut merangkumi beberapa bentuk - ebook, yuran keahlian, servis perkhidmatan dan juga mempromosikan program itu sendiri.

Dalam affiliate, ada 2 jenis atau cara nak jana income tanpa modal - iaitu menerusi PPL (Pay-Per-Lead) dan PPS (Pay-Per-Sale). Dua-dua cara jana income ini anda tidak perlu bayar, anda hanya perlu daftar secara percuma sahaja dengan mana-mana program affiliate yang ada. Paling menarik, affiliate boleh dijadikan sumber income secara pasif.

Salah satu program affiliate yang menarik ialah KlikJer.com. Boleh baca entri ini - Cara Daftar Affiliate Klikjer.com untuk mula jana income menerusi affiliate KlikJer.com
Affiliate - Bisnes Online Tanpa Modal

Satu lagi peluang bisnes tanpa modal ialah menerusi dropship. Dropship ialah berkaitan produk-produk fizikal seperti sabun mandi, perfume, jersi bola, al Quran Digital, Qurban dan Aqiqah dan macam-macam lagi. Anda hanya perlu maklumat pelanggan untuk jana income bisnes online ini. Anda dapatkan maklumat, terima bayaran, kemudian buat bayaran pada pembekal dropship, dan beza bayaran itu merupakan income anda. Ia seperti anda menjadi orang tengah di dalam bisnes online tanpa modal ini.
Dropship - Bisnes Online Tanpa Modal

Sepertimana Affiliate, program dropship juga adalah percuma, kecuali bagi sesetengah produk yang memerlukan anda untuk menjadi ahli dengan bayaran tertentu bagi kos pengurusan. Tetapi secara amnya, bisnes dropship boleh dianggap sebagai bisnes online tanpa modal, kerana anda tidak perlu ada kedai dan juga tidak perlu simpan stok.

Minat tak nak dapat komisen jual produk orang lain? Daftar PERCUMA je. Sertai Involve Asia (klik).

Ok, harapnya anda dah faham mengenai peluang bisnes online tanpa modal ini. Ada banyak lagi bisnes online yang tidak memerlukan modal atau hanya memerlukan modal yang kecil. Cuma anda kena berhati-hati supaya tidak terjebak dengan skim cepat kaya atau money-game.

Semoga bermanfaat.

3 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. terbaek.. rasa macam dah daftar Klikjer tu.. tapi lum tampal banner kat blog.. blog dah sarat iklan.. huhuuhbuhu.. bila la nak dapat Innity

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gunakan Komli. Dah daftar Komli? GUna komli leh masukkan kod affiliate.

      Padam
  2. Buat juga bisness dropship. Kita tak perlu simpan stok dan tak perlu modal. Cuma fokus pada marketing je. Lepas ni nak cuba affiliate pula. Nak cari lagi ilmu pasal affiliate ni. Terima kasih atas pencerahan

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement