Widget papar post entri paling banyak komen. Ada blogger baru bertanyakan kepada saya mengenai widget blogspot yang paparkan entri-entri yang paling banyak komen; in Sha Allah dalam entri ini saya akan kongsikan cara-cara nak meletakkan entri-entri atau post blog yang paling popular berdasarkan kepada jumlah komen.

Widget ini bagi saya bagus untuk melihatkan kekuatan entri-entri di dalam blog. Pengunjung pasti akan teruja apabila melihatkan post-post popular yang ada banyak komen ini. Mereka tentu mahu tahu mengapa ramai pengunjung dan pembaca meninggalkan komen di entri tersebut; pasti ada sesuatu yang membuatkan komen-komen tersebut terhasil.

Widget Papar Post Entri Paling Banyak Komen

Widget Papar Post Entri Paling Banyak Komen

Langkah ini akan menambahkan lagi jumlah pageviews blog selain memberikan backlink dalaman yang bagus kerana adanya partisipasi daripada pembaca blog anda. Untuk blogger baru yang mahu mencuba widget ini, boleh copy-paste kod HTML yang saya sediakan di bawah ini.


Pastikan anda tukar URL blog kepada blog anda sebelum anda save widget ini.

Oh ya, buat blogger baru yang masih belum faham untuk copy-paste HTML widget ini. Apa yang perlu anda lakukan ialah add HTML di sidebar blogspot anda, dan paste kod diberikan di atas di ruangan yang tersedia. Sekali lagi, jangan lupa untuk tukar URL blogspot anda.

Anda boleh ubah paparan jumlah entri popular paling banyak komen ini dengan tukar bilangan di bahagian numPosts.

Seandainya ada masalah, anda boleh rujuk entri asal oleh blogger Indonesia - Kang Mousir di sini - Widget Most Commented Post Untuk Blogspot

Semoga berjaya dan dapat dimanfaatkan sebaik mungkin.


1 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Bro..blh share widget utk popular post berdasarkan pageviews..kalau ada lah

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement