Bina blog sendiri dalam masa 5 minit !. Ya, tak susah pun nak buat blog sendiri dan bina ikut citarasa kita. Namun, untuk menghasilkan sebuah blog yang berjaya di dalam dunia blog Malaysia, anda perlukan masa lebih dari sebulan, lebih dari setahun malah bertahun-tahun. Bina blog sendiri boleh dalam masa 5 minit, tetapi .....

Sejak RedMummy bercerita mengenai buat duit dengan blog dan dedahkan income Nuffnang sehingga cecah 4 angka, semua bagai kena pukau terus mahu buat blog sendiri. Semua mahu menjadi jutawan segera menerusi blog. Semua mahu jadi kaya raya dengan berblog. Namun, hakikatnya bina blog sendiri dalam masa 5 minit tidak boleh menjanjikan impian itu.

Bina Blog Sendiri Dalam Masa 5 Minit!

Bina Blog Sendiri Dalam Masa 5 Minit!
Anda seharusnya tahu dan sedar, seperti RedMummy pernah menasihati blogger baru yang mahu ada blog yang boleh menjana income, usia blog itu penting; sejajar dengan usia kita sebagai blogger di dalam dunia blog Malaysia.

Bina blog sendiri dalam masa 5 minit memang mudah.  Saya dah tunjukkan cara-cara buat blog mudah dalam blogspot. Untuk sesiapa yang mahu bina blog menerusi platform Wordpress, mungkin boleh berpandukan kepada Bina Website/Blog Wordpress 24 Jam.

Untuk bina sebuah blog yang menjual, anda mungkin kena baca tips 20 Ciri-Ciri Sebuah Blog Niaga Yang Baik
Bina blog sendiri terbaik dalam masa 5 minit
Untuk hasilkan sebuah blog yang cantik, anda mungkin boleh gunakan pendekatan CSS 3.0. CSS merupakan kod untuk mencantikkan blog anda. Boleh cuba baca CSS 3.0 Maker - Cara Mencantikkan Blog Semudah ABC.

Ok. Menerusi entri ini bina blog sendiri dalam masa 5 minit, saya dah kongsikan beberapa pautan atau link untuk anda bina sebuah blog yang baik, samada untuk bisnes atau mahu hias blog peribadi anda jadi cantik menarik dengan mudah.

Ada beberapa tips lain berkaitan bina blog sendiri yang mungkin anda sebagai blogger baru mahupun lama patut baca.
Dan banyak lagi sekiranya anda tahu cari entri berkaitan menerusi kekotak search yang telah saya sediakan.
Tips, panduan serta cara bina blog terbaik dalam masa 5 minit
Bina blog mudah dalam masa 5 minit, tetapi anda perlukan masa yang lama untuk menjadikan blog anda dikenali serata dunia blog Malaysia.

Anda patut baca Blog 5 Minit vs Blog 3 Tahun

Kesimpulannya, mahu menjadikan blog itu hebat dan gah di dalam dunia blog Malaysia, kekalkan ia selama boleh.

Bina Blog Perniagaan Wordpress Percuma


7 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. betul ! yg penting kita bersungguh-sungguh, jangan hanya hangat2 taik ayam....

    BalasPadam
  2. thanks bro!!!.. im new here...btw ,,visit me on shukranzahari.blogspot.com ...happy blogging

    BalasPadam
  3. buat blog ibarat tanam pokok. dari semai biji benih yg kecil, siram hari2. lama2 pokok makin besar dan besar dan besar. haha..thanks 4 d info, very good info :D

    BalasPadam
  4. Thanks for the tips. Saya dah lama start blogging pastu stop for a very long time. Now rindu berblog balik. And teringat blog HH ni. Dulu masa memula start blogging selalu cari tips kat sini.

    BalasPadam
  5. 1 artikel yang baik untuk dipelajari.. Terima kasih sifu HH dengan perkongsian hebat ini

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement