Siapa dah tengok video viral seorang gadis roti canai di Singapura ni? Jika belum, maka boleh tonton menerusi entri ini...hoho. Sejak gambar Chantal Viola, gadis eropah buat roti canai di salah satu warung di Kedah jadi viral di media sosial, maka tempias juga dapat kepada video ini yang telah terlebih dahulu viral di kalangan pengguna internet di Singapura.

Gadis Singapura yang bernama Nur Hidayu bte Sakuwan tiba-tiba menjadi bualan apabila videonya membuat roti canai di kedai milik keluarganya telah dirakam oleh salah seorang pekerja di situ (kalau tak silap la).

Video Viral Gadis Roti Canai Singapura

Video Viral Gadis Roti Canai Singapura
Sejak dimuat-naik dan telah menjadi viral di laman sosial di Singapura, Nur Hidayu terus dikenali sebagai Singapore Prata Girl atau S.P.G. Dan menerusi satu video lain pula, Nur Hidayu akui video tersebut telah membantu perniagaan roti canai keluarga menerima lebih ramai pelanggan.

Semua orang mahu lihat sendiri akan kecekapan dan kebolehan gadis ini membuat roti canai... hoho.


Nampaknya YouTube dah menjadi satu saluran untuk menaikkan bisnes, apatah lagi andai ada daya penarik yang boleh diketengahkan. Kalau sesapa yang fikir mahu menjadikan medium seperti YouTube untuk promosi bisnes dan produk, boleh cuba hasilkan video sendiri menerusi Explaindio. Mana tahu, selepas siap video dan muat naik ke YouTube akan jadi viral juga seperti video gadis roti canai atau roti prata Singapura ini.

4 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement