Wah untung siapa yang telah daftar permohonan perumahan rumah PR1MA. Menurut laporan akhbar, pihak PR1MA akan serahkan 600 unit rumah menjelang akhir tahun ini. Rumah PR1MA adalah rumah mampu milik yang dikhususkan untuk golongan berpendapatan sederhana di Malaysia.

PR1MA berbeza dengan Rumah Mesra Rakyat 1Malaysia kerana ia bukan dibina di atas tanah sendiri, tetapi di atas tanah milik kerajaan yang khusus untuk perumahan rakyat. Ia diusahakan oleh pemaju yang dilantik oleh PR1MA dengan harga setiap rumah antara RM100,000 - RM400,000 seunit.

Perumahan Rumah PR1MA

Perumahan Rumah PR1MA
600 unit perumahan rumah PR1MA yang akan diserahkan melibatkan projek 300 unit kediaman masing-masing di Bertam, Pulau Pinang dan Kuala Ketil, Kedah.

Saya ada memohon perumahan rumah PR1MA ini untuk projek di Bertam, tetapi gagal sebab tak tepati syarat utama PR1MA iaitu tidak boleh ada hartanah lebih dari satu - walaupun rumah tersebut dibeli oleh pasangan. Boleh rujuk Syarat Kelayakan Permohonan PR1MA untuk ketahui syarat-syarat lain.

Baru-baru ini saya ada war-warkan mengenai penawaran baru oleh pihak PR1MA yang sedang membuka permohonan sehingga hujung Februari 2015. Jika anda berminat, boleh baca entri - Permohonan PR1MA Dibuka Sehingga 28 Februari 2015.

7 Projek PR1MA 2015

Penawaran baru ini dibuka untuk permohonan bagi tujuh projek di Kuala Lumpur, Perak, Kedah, Melaka dan Johor. Projek berkenaan adalah PR1MA @ Alam Damai, Kuala Lumpur; PR1MA @ Bandar Meru Raya, Perak; PR1MA @ Sungai Petani 1, Kedah; PR1MA @ Kuala Ketil, Kedah; PR1MA @ Bandar Layangkasa, Johor; PR1MA @ Tebrau, Johor dan PR1MA @ Melaka Tengah 1, Melaka.

Menurut PR1MA, harga rumah yang ditawarkan dalam setiap projek perumahan rumah PR1MA adalah di bawah paras harga semasa dan sepatutnya ia amat berbaloi untuk dimiliki oleh golongan samada bujang atau berkahwin.

Permohonan perumahan rumah PR1MA boleh dilakukan secara online dengan mudah di laman web PR1MA.
Penafian: Gambar, artikel ataupun video yang ada di blog ini adakala berasal dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya disini.

Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

4 Komen

Salam... terima kasih atas informasi ni... sayang nya di Sabah tak ada sebarang projek perumahan Prima kan...

Reply

terima kasih berkongsi HH...insya Allah, akan apply sebab dokumen sokongan ada yang tak cukup lagi...^_^

Reply

jom sama-sama kita mendaftar. Rugi tak beli rumah

Reply

Belum ada lagi. Tanah susah nak dapat di sana .. :)

Reply
Peringatan: Komen adalah tanggungjawab anda. Saya tidak bertanggungjawab dengan sebarang ulasan dan komen yang anda tinggalkan. Komen berbaur lucah, provokasi perkauman serta berbentuk iklan adalah dilarang. Hubungi saya disini. andai timbul isu dan masalah.