Akhirnya dah keluar panduan setting domain dot MY ini. Ramai juga yang mencari cara untuk setting domain dot my, dengarnya agak rumit. Ramai yang email dan tanya saya, tapi serius, jika anda beli domain dot my menerusi MyNIC memang saya tak berapa nak pandai.

Erkk .. gelakkan saya ehh? Lo .. saya bukan tahu semua benda, jangan expect saya dah jadi blogger tua ni tahu segala bagai. Tak perlu terkejut bila ada benda yang saya tidak tahu. Itu lumrah sebab ilmu Allah S.W.T berikan ini maha luas. Apa yang ada pada saya cuma secuit titisan air laut je.

Panduan Setting Domain Dot MY

panduan setting domain dot MY

Jadi, jika anda ingin memiliki domain sendiri untuk blog, terutama untuk domain dot My dari MyNIC yang baru ni saya diberitahu diberikan secara percuma, maka panduan setting domain dot MY ini adalah benda wajib ada di dalam pemilikan anda.

Dah dapatkan panduan tu, maka bolehlah tahu setting sendiri, dan pada masa yang sama offer servis setting dot my ini kepada orang lain dengan caj tertentu..hoho .. boleh dapat modal balik beli panduan ni. Itupun kalau anda fikir nak berbisnes dengan offer servis setting domain la. Ada permintaan dah ... jangan risau.

Harga Panduan RM50 Terhad Sehingga 5 Januari 2015

Harga panduan ini adalah RM50 sehingga 5 Januari 2015. Harganya akan dinaikkan kepada harga baru yang akan buat anda ketar-ketar jari nak mendapatkannya.

Jika rasa nak dapatkan panduan setting domain dot My (.MY) ini, maka kena buat tempahan segera sebelum ia dah tak dapat anda beli dengan harga rahsia istimewa ini. Tempahan boleh dibuat menerusi pautan ini - Siapa nak PANDUAN SETTING DOMAIN .MY ini?

Dah download nanti, terus je buat offer servis setting dot My .. hoho.
Penafian: Gambar, artikel ataupun video yang ada di blog ini adakala berasal dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya disini.

Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

9 Komen

kalau tak tahu kena belajar kan bro..bukan semua benda kita tahu

Reply

Domain .my menunjukkan kita blogger berasal dari Malaysia ..huhu..saya dah gunakan di blog jomkenalislam.my :)

Reply

ada apa apa advantage guna dot my tak ?

Reply

http://madey09.blogspot.com/2015/01/shalawat-nabi-muhammad-saw_2.html sempena maulidur rasul klik ni ya..salam maulidur rasul

Reply

Domain .my sesuai sangat untuk pasaran tempatan. Sekali tengok orang dh boleh agak dari mana penulisnya.

berbanding .com, apa kelebihan .my?

Reply

Ya betul. Benda ni boleh je dapat kalau kita tahu di mana nak cari ilmu mengenainya.

Reply

kelebihan my menunjukkan blog itu memang dari Malaysia

Reply

Baru belajar ari tu, jenuh google. Memang leceh sket. tapi kalau dah faham konsep dia. Mudah aja..

Reply
Peringatan: Komen adalah tanggungjawab anda. Saya tidak bertanggungjawab dengan sebarang ulasan dan komen yang anda tinggalkan. Komen berbaur lucah, provokasi perkauman serta berbentuk iklan adalah dilarang. Hubungi saya disini. andai timbul isu dan masalah.