Ada blogger baru tanya saya, bagaimana cara nak letakkan butang follower Twitter di blog blogspot. Actually (errkk), saya dah pernah beritahu menerusi widget pilihan bagaimana nak letakkan butang follow laman sosial Twitter ini di blog. Tapi mungkin penerangan saya tu tak berapa nak lengkap, maka adalah beberapa pertanyaan mengenainya.

Ok. Hari ini saya akan berikan 3 cara letak butang follower twitter di blogspot. Pilih mana yang sesuai untuk blog anda.

Teknik meletakkan butang follower atau butang follow Twitter ini adalah salah satu cara nak menambahkan pengikut di laman sosial Twitter. Ada beberapa teknik lain untuk menambah follower di akaun Twitter, termasuklah penggunaan hashtag yang menjurus kepada penjenaam sesebuah blog dan meningkatkan kredibiliti pemilik akaun.

3 Cara Letak Butang Follower Twitter Blogspot

Ada beberapa cara nak meletakkan butang follower Twitter, tetapi saya tunjukkan 3 cara asas ini sahaja.

Widget Twitter Bersama Jumlah Follower

3 Cara Letak Butang Follower Twitter Blogspot


Widget Twitter Saiz Lebih Kecil

3 Cara Letak Butang Follower Twitter Blogspot

Widget Twitter Ikut Saiz Sidebar


3 Cara Letak Butang Follower Twitter Blogspot


Walla, 3 cara letak butang follower akaun laman sosial Twitter anda, mudah hanya copy paste dan buat beberapa ubahsuai yang saya terangkan dalam kod HTML di atas ikut kesesuaian anda. Kod HTML di atas terus boleh anda muatkan di sidebar blogspot anda dengan add HTML/javascript option yang ada.

Mudah je kan? Untuk penerangan lain yang mungkin anda nak lihat, boleh rujuk laman twitter mengenai butang follower (klik).

Semoga bermanfaat.
Penafian: Gambar, artikel ataupun video yang ada di blog ini adakala berasal dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya disini.

Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

9 Komen

Sangat mudah sangat faham semua tutorial HH..
Terima kasih blog HH byk bt rujukan utk blog saya..
Terima kasih sekali lagi..

Reply

tutorial yang sangat membantu.

Reply

boleh saya share di website saya ? - kedaionlinemy.com

Reply

memang lengkap dah tutorial kali nie bro..hu3

Reply

o mcm gitu... trm kasih info ni sbb mmg dok cari. hehe..m

Reply

terima kasih tuan hasrul kerana berkongsikan tips yang bagus ini berkaitan twitter....

Reply
Peringatan: Komen adalah tanggungjawab anda. Saya tidak bertanggungjawab dengan sebarang ulasan dan komen yang anda tinggalkan. Komen berbaur lucah, provokasi perkauman serta berbentuk iklan adalah dilarang. Hubungi saya disini. andai timbul isu dan masalah.