Cara mudah dan terkini untuk menyelamatkan kenderaan terutama kereta semasa banjir. Saya ingin kongsikan satu video serta gambar yang bagi saya agak menarik dan boleh memberikan idea untuk selamatkan kereta anda ketika dilanda bencana banjir. Ia satu inovasi yang mengagumkan.

Cara menyelamatkan kenderaan ini telahpun diamalkan di negara Filipina yang kerap dilanda musibah banjir serta ribut taufan. Inovasi ini telah ada sejak tahun 2012 lagi. Mungkin rakyat Malaysia boleh copycat inovasi ini untuk cipta produk yang sama bagi membantu atasi masalah kenderaan rosak dilanda musibah banjir.

Cara nak selamatkan kereta musnah oleh banjir

Video 5 Langkah Elak Kereta Dari Rosak Ketika Banjir



Dari video yang saya kongsikan di atas, dengan menggunakan teknologi dan kaedah ditunjukkan ... hanya 5 langkah sahaja diperlukan untuk anda selamatkan kereta kesayangan anda daripada alami kerosakan dan kemusnahan akibat banjir.

Mungkin produk ini akan boleh diperoleh tidak lama lagi di Malaysia memandangkan negara kita terutama di Pantai Timur Semenanjung Malaysia sering alami banjir yang banyak mendatangkan kemusnahan harta benda. Dah la pula, kenderaan yang rosak akibat bencana seperti banjir tidak dilindungi takaful atau insurans (ye ke?).
Cara nak pastikan kenderaan selamat ketika banjir besar

Kenderaan bukan seperti manusia yang ada kad perubatan terbaik yang boleh masuk hospital dibiaya sepenuhnya. Maka, setidaknya dengan cara gunakan produk ini, bolehlah mereka yang ada kemampuan dapatkan bagi membolehkan mereka memastikan kenderaan selamat ketika banjir besar.
Video Cara Menyelamatkan Kenderaan Dari Rosak Semasa Banjir
Mungkin juga anda patut baca entri ini - Apa Perlu Dilakukan Jika Kenderaan Anda Terlibat Banjir .... salah satu perkongsian saya untuk mereka yang terlibat banjir.

Semoga entri ini bermanfaat buat anda.

11 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Saya suka la kaedah ini...if saya bercuti atau balik kg...kenderaan lain boleh dibuat gini kan...tak la rasa takut sgt air naik

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah macam selimut kereta bila tengok haha - kedaionlinemy.com

      Padam
    2. Hmmm ... nampak macam senang je kan nak buat ... ada ke jual di malaysia ni ye?

      Padam
    3. cuba check kat lazada,, mana tahu ada jual - kedaionlinemy.com

      Padam
  2. Idea menarik yang praktikal utk digunakan! Yg penting, matlamatnya tercapai!

    BalasPadam
  3. Macam2 cara dah sekarang ni. Good info. =D
    ZH Blogger

    BalasPadam
  4. wah bagusnya mcm ni...keta xmasuk air..keta xhilang

    BalasPadam
  5. Sepatutnya sudah diperkenalkan sejak berpuluh tahun dahulu..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement