Cara mudah dan terkini untuk menyelamatkan kenderaan terutama kereta semasa banjir. Saya ingin kongsikan satu video serta gambar yang bagi saya agak menarik dan boleh memberikan idea untuk selamatkan kereta anda ketika dilanda bencana banjir. Ia satu inovasi yang mengagumkan.

Cara menyelamatkan kenderaan ini telahpun diamalkan di negara Filipina yang kerap dilanda musibah banjir serta ribut taufan. Inovasi ini telah ada sejak tahun 2012 lagi. Mungkin rakyat Malaysia boleh copycat inovasi ini untuk cipta produk yang sama bagi membantu atasi masalah kenderaan rosak dilanda musibah banjir.

Cara nak selamatkan kereta musnah oleh banjir

Video 5 Langkah Elak Kereta Dari Rosak Ketika Banjir



Dari video yang saya kongsikan di atas, dengan menggunakan teknologi dan kaedah ditunjukkan ... hanya 5 langkah sahaja diperlukan untuk anda selamatkan kereta kesayangan anda daripada alami kerosakan dan kemusnahan akibat banjir.

Mungkin produk ini akan boleh diperoleh tidak lama lagi di Malaysia memandangkan negara kita terutama di Pantai Timur Semenanjung Malaysia sering alami banjir yang banyak mendatangkan kemusnahan harta benda. Dah la pula, kenderaan yang rosak akibat bencana seperti banjir tidak dilindungi takaful atau insurans (ye ke?).
Cara nak pastikan kenderaan selamat ketika banjir besar

Kenderaan bukan seperti manusia yang ada kad perubatan terbaik yang boleh masuk hospital dibiaya sepenuhnya. Maka, setidaknya dengan cara gunakan produk ini, bolehlah mereka yang ada kemampuan dapatkan bagi membolehkan mereka memastikan kenderaan selamat ketika banjir besar.
Video Cara Menyelamatkan Kenderaan Dari Rosak Semasa Banjir
Mungkin juga anda patut baca entri ini - Apa Perlu Dilakukan Jika Kenderaan Anda Terlibat Banjir .... salah satu perkongsian saya untuk mereka yang terlibat banjir.

Semoga entri ini bermanfaat buat anda.
Penafian: Gambar, artikel ataupun video yang ada di blog ini adakala berasal dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya disini.

Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

11 Komen

Saya suka la kaedah ini...if saya bercuti atau balik kg...kenderaan lain boleh dibuat gini kan...tak la rasa takut sgt air naik

Reply

Idea menarik yang praktikal utk digunakan! Yg penting, matlamatnya tercapai!

Reply

Macam2 cara dah sekarang ni. Good info. =D
ZH Blogger

Reply

dah macam selimut kereta bila tengok haha - kedaionlinemy.com

Reply

wah bagusnya mcm ni...keta xmasuk air..keta xhilang

Reply

Hmmm ... nampak macam senang je kan nak buat ... ada ke jual di malaysia ni ye?

Reply

Itulah konsep dan tujuan benda ni ... :)

Reply

Sepatutnya sudah diperkenalkan sejak berpuluh tahun dahulu..

Reply

cuba check kat lazada,, mana tahu ada jual - kedaionlinemy.com

Reply
Peringatan: Komen adalah tanggungjawab anda. Saya tidak bertanggungjawab dengan sebarang ulasan dan komen yang anda tinggalkan. Komen berbaur lucah, provokasi perkauman serta berbentuk iklan adalah dilarang. Hubungi saya disini. andai timbul isu dan masalah.