29 Oktober 2014

Peraturan Nombor Plet Kenderaan JPJ 2014

Wordless Wednesday Peraturan Nombor Plet Pendaftaran Kenderaan JPJ 2014 - Setiap hari rabu semua blogger menerbitkan satu entri gambar tanpa meletakkan apa-apa keterangan untuk menjelaskan gambar tersebut. Terpulang pada pengunjung untuk buat intreprestasi dan komen mengenainya. Gambar yang hebat boleh menerangkan segalanya.

Peraturan Nombor Plet Pendaftaran Kenderaan JPJ 2014

Peraturan Nombor Plet Kenderaan JPJ 2014
Peraturan Nombor Plet Pendaftaran Kenderaan JPJ 2014
Klik untuk gambar dan imej lebih besar - Peraturan Nombor Plat Daftar Kenderaan

p.s: JPJ akan memulakan operasi besar-besaran untuk kuat-kuasa peraturan saiz nombor plat pendaftaran kenderaan motor 2014 ini mulai 1 November 2014.

Blogger berusia 40an dari Penang. Sudah berumahtangga dan mempunyai 4 cahayamata. Menulis sejak tahun 2007.

10 Komen

jpj nak cari makan siap bawa pembaris tahan kereta..

Ingat la dulu kena betulkan balk plat kereta lepas kena surat amaran dengan JPJ ni. time tu belum ada lagi saman menyaman ni. La ni tak mau dah tukaq2 no plak ikut suka hati ja.biaq guna yang standard

perkongsian yang baik.

Tapi saya hairan kenapa MEREKA yang menawarkan perkhidmatan membuat no PLet ini tidak disaman dan diambil tindakan tegas. Jika undang-undang saman terhadap pemberi perkhidmatan ini dilaksanakan sudah tentu tidak ada lagi No plet yang tidak mengikut peraturan

tak susah nak ikut ni, kat kedai suruh buat ikut undang-undang je kot.

memang tidak susah nak buat no plet ini tetapi kenapa perlu bazirkan masa untuk betulkan no plet jika mudah dilihat pada waktu siang dan malam.

Jika ikut peraturan .. okaylah ... kenalah seragam, jika satu benda ni pun susah nak ikut, benda lain lagilah ..

Guna plet standard lagi bagus pe ...

Ada yang kena saman, cuma tak kuar paper je .. dan lagi benda tu bawah jabatan2 yang berlainan.


EmoticonEmoticon