Bila Yahudi Komen FB Page Blog Ini

Erk, tetiba FB page blog ini dibaca dan dikomen oleh seorang Yahudi bernama Simon Landsberg. Simon Landsberg adalah warga Amerika Syarikat yang merupakan seorang peguam.

Tentu anda nak tahu apakah yang telah dikomen oleh Simon Landsberg ini? Dan kenapa seorang peguam dari Amerika Syarikat ini tiba-tiba meninggalkan komen dan meninggalkan pautan berkaitan Israel di page blog ini?

Saya mulanya tak berapa perasan, tetapi entah macamnaa ia keluar di bahagian notification saya dan terus saya lihat apa yang beriya-iya peguam ini meninggalkan komentarnya. Ternyata, peguam dari New York ini mahu cuba 'perbetulkan' persepsi dunia kepada bangsanya, dan negara Israel khususnya.

Bila Yahudi Komen FB Page Blog Ini

Bila Yahudi Komen FB Page Blog Ini
Segalanya bermula apabila saya kongsikan satu slide berkaitan pendudukan Yahudi ke atas tanah Palestin di dalam page tersebut. Dia tidak berpuas hati dan menyatakan bahawa apa yang saya kongsikan merupakan satu propaganda yang dihasilkan untuk menekan Israel dan memperlihatkan bahawasanya bangsa Yahudi amnya bersalah dan bertanggungjawab dengan apa yang berlaku di Gaza sekarang.

Komen Simon Landsberg Berkaitan Sejarah Pendudukan Yahudi

Lihat dan baca apa komen Simon Landsberg ini di FB Page blog ini:



Mungkin ada yang nak tahu, siapa Simon Landsberg ini?
Bila Yahudi Komen FB Page Blog Ini
Amacam? Simon Landsberg is an impressive lawyer, bukankah? Anda boleh tengok profilnya di LinkedIn yang telah saya dapatkan. Agak hebat juga pengalaman yang ada pada peguam ini. Jauh panggang dari api dengan saya yang bukan sesiapa ini.

Facebook Medium Dakwah Berkesan

Hoho. Nampaknya apa yang dikongsi di Facebook telah berikan impak pada mereka yang berbangsa Yahudi, dan pasti sekali pada sebuah 'negara' yang tidak diiktiraf Malaysia bernama Israel. Saya hampir pasti, ini adalah kerana warga Malaysia yang merupakan pengguna Facebook paling aktif di dunia sehingga menjadikan Facebook medan dakwah Islamiyah menyebabkan Yahudi jadi tidak tentu hala (sekadar pendapat).

Mungkinkah Facebook yang dianggap ramai sebagai ciptaan Yahudi ini mula makan tuan? Mungkinkah Facebook yang dicipta yang didakwa menerusi teori konspirasi menyesatkan dan melalaikan umat Islam seluruh dunia ini sudah menjadi medium penyebaran dakwah Islamiyah terhebat abad ini?

Jika dulu Al-Quran, ayat-ayat Allah S.W.T hanya disebar melalui cakap-cakap mulut, dan kemudiannya menerusi lembaran kulit kayu, kulit haiwan, dan ditambah baik kepada helaian sutera dan kertas; kini medium seperti blog, twitter dan Facebook menjadi gantinya.