Saya baru terima satu email, ia berkaitan dengan tawaran pengiklanan. Sekarang saya fikir, berbaloi tak bayar sebanyak RM1300 untuk kos pengiklanan yang ditawarkan. Saya mahu kongsikan kepada anda, bagaimana mudahnya buat duit online dengan hanya menawarkan satu pakej yang kemungkinan ramai orang cari.
Pakej pengiklanan online
Buat duit online, jika tanya ramai yang dah berjaya buat duit secara online, mereka akan kata ia sesuatu yang mudah. Tetapi hakikatnya jika tiada ilmu dan mengguna pakai teknik yang betul, ia sebenarnya sukar. Apatah lagi untuk yang baru nak mula melibatkan diri dalam menjana income online ini. Setuju?

Buat Duit Dengan Blog Dengan Ilmu

Buat blogger Malaysia, ada dua kategori penulis blog. Satu yang tidak hiraukan langsung mengenai buat duit dengan blog, dan satu lagi ialah kategori penulis blog yang mahu dapatkan income menerusi apa yang mereka tuliskan. Saya, boleh dikatakan tergolong dalam kedua-dua kategori, sebab saya ada je blog yang tak jana income pun ... hehehe....

Buat duit online memang boleh. Seperti saya sebutkan di awal-awal tadi, mahu blog jana income mesti perlukan ilmu. Tanpa ilmu, tanpa praktik, usaha anda akan jadi sia-sia sahaja. Apa yang anda buat nanti hanyalah berikan satu bentuk pengiklanan percuma tanpa anda mendapat hasil yang dimahukan.

Berbaloi tak bayar RM1300 untuk kos pengiklanan yang melibatkan perkara-perkara yang saya tunjukkan di atas tadi?

Bagi mereka yang tahu ilmu berkaitan pengiklanan, mungkin merasakan mereka boleh buat atau dapatkan pakej-pakej tersebut secara percuma.

Dan jika anda tiada ilmu, maka mungkin terpaksa terima pakej pengiklanan yang diberikan. Ia satu tawaran yang nampak ... perghhh memang mengiurkan, mana tidaknya .... dengan RM1300 anda boleh dapat 5K likes untuk FB Fanpage, blog pula boleh dapat sehingga 50K trafik, dan boleh hantar 100K email kepada bakal pelanggan. Memang nampak berbaloi... tak gitu?

Tapi, jika anda cari ilmu ... dengan modal serendah RM50, anda boleh dapatkan dan hasilkan semua itu atas kehendak anda.... secara berulang-ulang kali.

Dan yang paling best, anda boleh jual kemahiran anda itu secara online seperti yang dilakukan oleh penawar tawaran iklan yang saya tampilkan di atas.

Nampak tak bagaimana ilmu itu boleh anda gunakan untuk anda hasilkan income sampingan online?

Teringat saya akan motto sekolah, Ilmu Teras Hidup.

Tanya saya pada anda, sanggupkah anda keluarkan modal untuk dapatkan ilmu bagi membolehkan anda tahu teknik dan cara jana income online? Tak kiralah menerusi email, menerusi Facebook mahupun menerusi blog? Dan anda boleh lakukannya secara berulang-ulang?

Jadilah pemilik ilmu, dan gunakan untuk anda jana income sendiri.



14 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. ermm..memang tidak berbaloi..tetapi berbaloi bagi mereka yang malas membaca

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu ... jika kita rajin usaha mencari ilmu, in Sha Allah ... akan dapat lebih daripada apa yang ditawarkan. Samada kita hendak dengan tak hendak sahaja.

      Padam
  2. banyak mampu dgn tak je menjalankan tugas itu...kna telus sbb kita di bayar..:)

    BalasPadam
  3. tu sebab tiap orang ade kerja sendiri.. tak sume leh blajar pasal benda2 macam ni dan terpaksa bagi kepercayaan pada yg reti bab2 cenggini

    BalasPadam
  4. Assalammualaikum...bro HH,

    Lumayan gak tawaran tu.. boleh ambil dan buat sehabis baik atas kepercayaan yang diberikan .

    mselim3

    BalasPadam
  5. saya tak boleh nak komen ilmu advertising ni masih lemah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmmm ... ramai yang tak berapa nak pandai sangat, bukan semua orang tahu ... jadi mudah nak kena tipu bab-bab ni.

      Padam
  6. Kalau agih2 kat beberapa blogger mintak view busines kita pn okey. Biasa sorg blogger x ambil sbyk tu. Kalau like dpt dr bukn target matket wat pe. Email pn jd spam. Lg org nyampah nga busines kita. Jd kalau sy, sy pilih utk upah blogger.

    BalasPadam
  7. Bagi saya x berbaloi. Sebab mungkin kita boleh usaha cara lain yg tidak memerlukan modal sebanyak itu. Sebab kalau ada usaha insyaAllah pasti akan membuahkan hasil...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement