Twitter berwajah baru, saya perasan minggu lepas apabila mahu kemaskini apa yang perlu di laman sosial tersebut. Anda dah lihat laman twitter anda? Wajah baru kali ini, pada saya lebih baik kerana dapat menonjolkan kelebihan tersendiri.

Twitter Berwajah Baru 2014

Apa yang baru? Pertama sekali anda boleh menjenamakan atau mempromosikan sesuatu menerusi 'header' twitter anda. Ehemmm ... macam yang saya lakukan pada akaun twitter saya ni ... jeng jeng jeng .. cuba lihat tempelan di bawah.
Twitter Berwajah Baru Hasrulhassan.com
Apa yang anda boleh saksikan?
  • Pertama - Header yang lebih besar, tidak lagi diganggu oleh gambar profile yang sebelum ini berada di tengah. Jadi, anda boleh menjenamakan sesuatu menerusi header akaun sosial ini.
  • Kedua - Statistik akaun twitter boleh diperlihatkan dengan lebih baik, iaitu jumlah tweets, berapa jumlah video atau gambar, berapa jumlah pengikut dan sebagainya.
  • Ketiga - Tweet daripada akaun anda lebih ditonjolkan.
  • Keempat - Anda mudah melihat trending yang sedang hangat di twitter, berikan kelebihan untuk anda turut serta dengan menggunakan hashtag tertentu.
  • Kelima - Beri peluang untuk orang lain dengan mudah menjadi pengikut akaun twitter apabila bahagian follow diletakkan di bahagian atas, sisi sebelah kanan.

Ok, sekarang dah lihat contoh yang tak berapa cun tadi, sekarang andainya akaun twitter anda belum lagi buat ubahsuaian, bolehlah lakukan apa yang patut dan perlu ye ...

Untuk ubah, anda hanya perlu klik edit profile diri anda.

Cuba lihat beberapa contoh yang rakan blogger saya yang lain.
Twitter Berwajah Baru
Twitter Berwajah Baru


Kepada rakan yang ada akaun laman sosial ini, mahu ikuti twitter blog ini, silalah ke sini - http://twitter.com/hasrulhassan



2 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Twitter sekarang dah macam interface Facebook je. Tapi, rasanya macam lebih engaging berbanding interface lama.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement