Kod HTML widget follower blogspot - Baru-baru ini ramai mengeluh mengenai widget follower tidak dapat berfungsi dengan baik. Ramai bermasalah sebab tak boleh nak follow sesebuah blog kegemaran mereka menggunakan widget default follower yang ada dalam blogspot. Ok, blog post kali ini adalah untuk selesai masalah tersebut. In Sha Allah, bila guna kod HTML widget follower blogspot ini, masalah untuk follow sesuatu blog boleh diselesaikan.

Sebelum ini, saya ada kongsikan salah satu cara lain untuk memasang widget follower Google Friends Connect ini. Tetapi ada yang cuba tak dapat nak buat dengan betul. Jadi, kali ini saya kongsikan cara yang mudah untuk anda pasang widget follower ini.
Kod HTML Widget Follower Blogspot
Apabila keluar error widget follower, cuba anda tekan ctrl-u. Satu kod HTML blogspot anda akan keluar seperti di bawah. Seandainya anda sudah buang widget ini, masukkan balik dengan pergi ke dashboard, add widget, pergi ke bahagian More, dan lihat senarai terakhir sekali ada widget follower ini. Masukkan kembali.
Kemudian, dengan menggunakan Ctrl-F, cuba taip Followers, dan anda akan jumpa seperti di bawah ini di mana perkataan Followers telah dihighlight:

Anda skrol turun ke bawah, dan anda akan jumpa seperti ini:
Ok. kod yang saya birukan itu anda perlu ambil perhatian, ia penting untuk anda letakkan dalam kod yang akan saya berikan di bawah.

Untuk pasang widget follower blogspot ini, apa yang perlu anda buat ialah salin tampal kod HTML di bawah ini, dan letak di sidebar. Hanya Add HTML/Javascript dan tampal kod diberikan. Tapi sebelum itu, anda perlu gantikan dahulu kod-kod yang telah saya birukan di atas dengan kepunyaan anda. Ia berbeza bagi setiap blogspot.

Kemudian, sila save dan tengok hasilnya.

Kod HTML Widget Follower untuk Blog Blogspot 



Sekiranya tidak menjadi, buang balik dan mulakan semula seperti langkah-langkah di atas.

Guna kod HTML yang saya berikan ini ada kelebihan dia. Haaa .. anda boleh custom sedikit, iaitu pilih warna tertentu agar kotak follower anda nampak lebih menarik dan sesuai dengan blog anda. Nak tukar mudah je, anda tengok kod HTML widget follower blogspot di atas, mana ada "#" tu ... itu merupakan kod warna.

Tak pasti akan kod-kod warna HTML? Anda boleh rujuk entri saya ini - Pilihan Warna Sedondon untuk Blogspot - Yang ni saya syorkan guna warna sedondon, supaya boleh diserasikan dengan warna blog.

Semoga berjaya.

p:s: Jika ada masalah, boleh PM saya di Facebook, saya akan cuba bantu. In Sha Allah.


7 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Alhamdulillah ada saja yang mudah untuk bloggers. asalkan tak gelabah :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya betul. In Sha Allah, blogger ada masalah, saya akan cuba bantu ... hanya hubungi saya sahaja ...

      Padam
  2. saya hilang butang follow dan dashboard kat atas sekali tu...xtahu sebab apa....boleh bantu???tq in advance...

    BalasPadam
  3. wah bestnye cume rajin tk rajin je ni nk buat sobs sobs

    BalasPadam
  4. Nak nak buat jugak, blog un ama tak berupdate..huhu

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement