Langkau ke kandungan utama

Iman Ishak - Malaysia's Barack Obama

Who is Iman Ishak? Uhh ... Barack Obama look alike? Dari Malaysia pula tu. Satu fakta yang baru diketahui oleh saya. Memang saya tak sangka bahawa ada rakyat Malaysia yang mempunyai wajah seiras Presiden Amerika Syarikat ke 44 Barack Obama ini. Pastinya lelaki ini akan menjadi satu perhatian sedunia apatah lagi bila presiden itu akan dijangka melawat Malaysia.

Iman Ishak - Malaysia's Barack Obama

Iman Ishak, seorang lelaki berkerjaya dalam bidang guaman berumur 25 tahun, berasal dari Subang Jaya, Selangor. Lelaki itu punyai wajah seiras presiden Amerika Barack Obama! Dia juga merupakan seorang deejay.
Iman Ishak - Malaysia's Barack Obama

Pertama kali menyedari bahawa dirinya mempunyai kesamaan wajah selepas pensyarah di universiti tempatnya belajar menyatakannya selepas melihat satu keratan akhbar semasa Barack Obama sedang bertanding jawatan presiden Amerika pada tahun 2008.
"My university lecturer was one of the first to point it out. One day, someone brought in a newspaper clipping of Obama when he had just started campaigning for the US presidency in 2008. 

"My lecturer looked at the photo and said to me, 'Hey, that looks like you', but I still didn't see it then.
"Only when others started to tell me the same thing did I start to believe there was a similarity. The icing on the cake was when even my parents started calling me Obama." 
Uhh untung mamat ni mendapat perhatian dunia dek kerana persamaan wajah. Mungkin nanti boleh bawa nama baik Malaysia ke persada dunia ...

Saya kongsikan sedikit gambar dan foto lelaki bernama Iman Ishak ini untuk tatapan dan buat perbandingan. Samakah? Serupa? Anda boleh nilai sendiri.
Iman Ishak - Malaysia's Barack Obama

Iman Ishak - Malaysia's Barack Obama

Iman Ishak - Malaysia's Barack Obama

Iman Ishak - Malaysia's Barack Obama

Kredit Foto: Instagram Iman Ishak



Dah baca post berikut:

advertisement


Komen Pembaca ...

  1. Eh2 sama la... hihi^^

    BalasPadam
  2. Hahah.. muka perli barack kot.. macam ni je :(

    BalasPadam
  3. bila dia buat muka tu baru nampak sama macam Obama...hee

    BalasPadam
  4. dia pegheli obama tu... hihi

    BalasPadam
  5. Wahh.. org Subang Jaya mmg ada gaya.. cayalah.. menarik tu.. :D :D

    BalasPadam
  6. Ada juga iras muka Joe Flizzow...

    BalasPadam
  7. dia penyanyi hip hop kat malaysia kan..

    BalasPadam
  8. nampak sama tapi bukan dia.. hahahahah

    BalasPadam
  9. sama tp tak sama.. hahahaha :-D

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi tinggalkan komen. Komen anda adalah tanggungjawab anda. Jika anda dapati ada mana-mana link tidak berfungsi di dalam blog ini, sila beritahu saya ye.

Untuk peluang pengiklanan, sila email saya menerusi ruangan 'Contact Me'. Terima kasih.

Popular

Bagaimana Cara Nak Jadi Jutawan Dengan Produk Sendiri?

Siapa yang tak teringin nak jadi jutawan kan? Sejak saya menjadi seorang blogger sepenuh masa sejak 2010 ni, saya dah nampak ramai rakan-rakan saya yang jadi jutawan. Dulu, mereka sama-sama tulis blog, tapi kini sudah berbisnes dengan produk sendiri. Awalnya untung sikit .. tapi sekarang, dah boleh dianggap sebagai jutawan.

Susah ke nak jadi jutawan ni? Ok ... mari kita semak dulu apa maksud jutawan ni. Jutawan bermaksud seseorang yang mempunyai wang atau harta yang bernilai berjuta-juta ringgit. Kalau anda ada wang atau harta lebih dari juta - ada billion, anda tetap dipanggil jutawan. Dalam bahasa Malaysia, tiada perkataan khusus untuk seseorang yang miliki wang atau harta berbillion ringgit.  Bagaimana Cara Nak Jadi Jutawan? Sekarang anda dah tahu apa maksud jutawan. Jadi, jika anda nak jadi jutawan .. misi anda mestilah untuk mempunyai dan memiliki wang atau harga lebih dari sejuta ringgit. Capai je harta bernilai juta, maka dah boleh dapat title jutawan (dari segi istilah).

Tak a…

Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Bersalin Caesarean

Terkejut. Saya selama ini ingat bahawa ikan haruan ini, baik ikan segar mahupun pati ikan haruan beri kesan terbaik untuk penyembuhan luka. Hmm rupanya, kesan positif penyembuhan tersebut adalah bergantung dengan metabolisma dan keadaan tubuh seseorang. Saya baru dapat tahu bahawa bahaya makan ikan haruan ini terutama untuk ibu/isteri yang bersalin secara pembedahan caesarean.

Serius, Saya betul-betul tak tahu, malah ketika isteri saya dalam minggu akhir untuk melahirkan anda .. saya dah belikan satu set pati ikan haruan berharga RM39. Isteri saya pula dah carikan bekalan ikan haruan segar menerusi rakan-rakan pejabatnya.
Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Pantang Bersalin Secara Bedah Caesarean Sebelum ini, isteri saya bersalin secara normal. Memang ketika dalam pantang bersalin, isteri saya akan makan ikan haruan dan juga pati ikan haruan. Ikan haruan memang dikenali mempunyai nilai kebaikan untuk penyembuhan luka. Semua orang tahu akan perkara ini.

Malah, makan ikan haruan telah me…

Telinga Berdesing Bawa Petanda

Pernah merasa telinga berdesing tak? Ia kadangkala berlaku tanpa diduga, tanpa ikut masa. Secara tiba-tiba .... ntah disebabkan apa, terasa telinga akan berdesing. Sesetengah akan mengaitkannya dengan sejenis penyakit dinamakan Tinnitus.

Walaubagaimanapun, orang lama-lama dalam masyarakat Melayu, ada telahan sendiri mengenai telinga berdesing ini. Mereka mengaitkan dengan kejadian-kejadian yang bakal berlaku dek kerana berdesingnya telinga. Orang tua lama-lama mengaitkan masa dan bahagian telinga yang mana terkena desingan ini, berikut saya kongsikan sedikit info dan pengetahuan mengenai telinga berdesing ini.
Telinga Berdesing Bawa Petanda Telinga Berdesing Bawa Petanda Sesuatu Kejadian Bakal Berlaku Jika Telinga Kanan Berdesing Jam 06:00 - 07:00 pagi - mendapat khabar burukJam 07:00 - 08:00 pagi - akan difitnah oleh orangJam 08:00 - 09:00 pagi - akan membuat rencana pergi jauh sendirian atau bersama orang lainJam 09:00 - 10:00 pagi - bermakna akan ada berita yang kurang menyenangka…