Belajar Mengenai Affiliate Percuma - Ketika di Sepetang Bersama Blogger #SBB2014 #SBBYEOS2014, ramai blogger yang telah didedahkan dengan peluang buat duit dengan blog menggunakan affiliate. Termasuk juga penaja-penaja yang hadir telah bercerita mengenai affiliate dan peluang yang diberikan kepada blogger untuk buat duit online secara mudah. Antaranya penaja #SBB2014 yang berbicara soal affiliate ini adalah Lazada Malaysia.

Affiliate adalah salah satu cara untuk blogger Malaysia menjana pendapatan menerusi blog. Dan anda tidak perlukan modal wang untuk melakukannya. Daftar dalam program affiliate adalah percuma. Seandainya ada yang mengatakan bahawa anda perlu bayar untuk sertai affiliate, maka program tersebut menipu anda!
Belajar Mengenai Affiliate Percuma

Ramai blogger Malaysia yang masih lagi tak berapa tahu mengenai Affiliate ini. Ia merupakan perniagaan online yang melibatkan bisnes tanpa modal wang. Apa yang perlu dilakukan hanyalah mempromosikan produk tersebut. Seandainya produk tersebut terjual menerusi anda (pautan khas), maka anda akan menerima komisen hasil penjualan.

Belajar Mengenai Affiliate Percuma

Tak berapa nak faham? Boleh ketahui lebih lanjut mengenai affiliate dengan daftar percuma satu sessi webinar di sini - Peluang Buat Duit Menerusi Affiliate
 
Ok, sekarang saya nak kongsikan sedikit petua untuk dapatkan komisen menerusi affiliate ini. Teknik nak buat jualan pastilah menerusi promosi. Ada beberapa cara untuk mempromosikan produk-produk affiliate ini.

4 Teknik dan Kaedah Promosi Affiliate

Banner Produk

Gunakan banner yang telah disediakan untuk mempromosikan produk tersebut di blog. Hanya copy-paste kod HTML yang telah disediakan, dan letakkan di lokasi yang sesuai yang boleh buatkan orang klik. Untuk teknik ini, saya syorkan anda niat untuk memberikan informasi kepada orang lain.

Email

Jika anda mempunyai ramai rakan taulan dan kenalan yang mempunyai email, maka bolehlah anda kongsikan mengenai produk affiliate itu kepada mereka.

Tulis 'Advertorial' Percuma

Ini antara cara saya melakukan promosi produk affliate, dan alhamdulillah, cara ini antara cara terbaik saya menerima komisen menerusi affiliate.

Perkongsian di Laman Sosial

Salah satu lagi cara yang boleh menghasilkan jualan produk affiliate anda ialah dengan berkongsi produk tersebut di laman sosial. Jika anda mempunyai ramai kenalai sehingga 5 ribu, paling tidak pasti dari 5 ribu tu ada kemungkinan seorang bakal menjadi pembeli.
Belajar Mengenai Affiliate Percuma bersama Ashadee

Oh ya, berkaitan webinar percuma untuk ketahui mengenai affiliate yang saya katakan di awal tadi. Ada video yang boleh anda tonton, dan ada sesi webinar yang boleh anda sertai. Tak perlu bayar apa-apa. Ianya adalah percuma. Sesi webinar percuma itu akan dikendalikan oleh seorang Pakar Affiliate Malaysia iaitu Gobala Krishnan. Gobala Krishnan adalah seorang pakar buat duit online menerusi program affiliate samada di Malaysia mahupun di luar negara.
Belajar Mengenai Affiliate Percuma dari Gobala Krisnan
Paparan di atas akan keluar jika anda mahu tambah pengetahuan mengenai apa yang dikatakan affiliate, hanya pergi ke pautan ini - Webinar Affiliate isikan butiran yang dikehendaki. Percuma.

Terhad 100 Peserta

Cuma sesi ini terhad untuk 100 orang peserta sahaja. Maka, eloklah daftarkan diri sebelum kuota itu dipenuhi. Tips - pilih masa sessi yang berkenaan sahaja, iaitu yang sesuai dengan diri anda.



18 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Balasan
    1. Terima kasih. Blogger Malaysia patut cuba.

      Padam
  2. peluang untuk blogger menjana pendapatan mmg cerah.

    BalasPadam
  3. info berguna ...boleh tambahkan pendapatan.

    BalasPadam
  4. Ezybuzz Hosting ada menawarkan program Affiliate untuk blogger. Layari http://blogger.ezybuzz.com

    Syarat untuk join affiliate ialah blogger mesti mempunyai domain yang dihostedkan di ezybuzz.com.

    BalasPadam
  5. Menarik... t kasih atas perkongsian HH.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama-sama. Moga lebih ramai lagi join program Affiliate, buat duit tanpa modal di internet.

      Padam
    2. Saya join Lazada dari sini HH.. T kasih.. :D

      Padam
  6. Masih belajar lagi cara penulisan yang mantap untuk menarik orang membeli product yang dipromosikan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rajin aplikasi, rajin praktik, in Sha Allah, akan berjaya.

      Padam
  7. pendapatan sampingan untuk blogger..

    BalasPadam
  8. kalau nak buat duit ini salah satu caranya tak payah keluar modal hanya buat dan lakukan sahaja

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Ramai blogger yang berjaya dapat income dengan affiliate ni.

      Padam
  9. Info yg bagus.... semakin semangat lak rasanya untuk jd blogger.... :D

    BalasPadam
  10. semakin banyak peluang blogger untuk mendapatkan pendapatan sampingan ...

    BalasPadam
  11. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  12. assalamualaikum,

    perkongsian yang menarik dari tuan Nasrul hassan.Dalam website saya,saya telah kongsikan satu artikel mengenai kretiviti seseorang internet marketer khususnya yang membuat affiliate marketing.

    jemput baca di link ini --> http://bit.ly/affiliatekretiviti

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement