22 Januari 2014

Haram Perempuan Tinggal Serumah Dengan 'Perempuan'

Haa ... erkk ... ishh .. haram ehh? Memang haram seorang perempuan tinggal serumah dengan seorang yang nampak seperti perempuan, tetapi sebenarnya ialah lelaki. Faham kan maksud saya? Saya nampak ada perempuan yang tidak kisah tinggal serumah dengan golongan lelaki menyerupai perempuan ini. Kata mereka, "Ala ..dia bukan ada nafsu pun kat aku ....".

Haram Perempuan Tinggal Serumah Dengan 'Perempuan'

Ini bukan persoalan sebenar weihh .... yang jadi haram adalah bab aurat, bab dia itu sebenarnya lelaki dan bukan seorang perempuan tulen. Kalih kot mana sekalipun, dia tetap lelaki .. ada anu ... ada ani ... tak boleh .. tak boleh. Walaupun sekali pandang nampak macam tak bahaya, tetapi secara fizikalnya yang hakiki dia tetap lelaki.
Dan bila lelaki, dah tentu bila tak kawin, dah kira bukan muhrim. Duduk serumah, tinggal sebilik, lagilah tak boleh. Sah-sahla haram.

Kena ingat, walaupun perwatakan nampak seperti seorang perempuan. Berpakaian macam perempuan. Ada baju dalam perempuan, dan pakai pakaian jenama perempuan, tidak semestinya ia sudah halal untuk kita damping serumah setidur sekatil. Tak boleh nyahh .... anda perempuan, tinggal serumah dengan lelaki menyerupai perempuan, tak ada beza dari sudut pandangan syarak. Perempuan tetap perempuan, dan lelaki itu juga tetap lelaki.

Duduk serumah, apatah lagi nak pegang pegang ..... tak boleh. Kita ada agama, jadi ikut agama.

Yang si lelaki serupa perempuan pun satu, kenapa nak cari rumah sewa yang diduduki perempuan? Haishhh ...

Saya bukan nak perlekeh golongan ini, tetapi harus ingat ... walaupun anda lelaki dah jadi serupa perempuan, tak bermakna jantina anda pun dah tukar jadi perempuan. Lelaki tetap lelaki, dipotong sampai habis sekalipun anda akan tetap lelaki kerana lahirnya anda berjantina lelaki. Haram tukar kerana ia langgar tabii.

Blogger berusia 40an dari Penang. Sudah berumahtangga dan mempunyai 4 cahayamata. Menulis sejak tahun 2007.

12 Komen

betul tu.. teman setuju sangat2.. memang lea diorang lembut n berpakaian macam perempuan, tetapi hukumnya tetap haram kita bersentuhan or duduk serumah ke apa.. walaupun nalurinya perempuan, tetapi kejadian asalnya Allah jadikan dia lelaki.. so.. hukum tetap haram tinggal serumah.. ..

Kesian kat pondan xde rumah. Org lelaki pun x nak tinggal serumah dgn pondan rasanya..

Haram kita ubah ciptaan Allah...

Terbayang gaya HH sebut " tak boleh nyahhh.."

Mcm cute je..mcm molekk je..heheheh

betul tu .. sy sokong.. kite xdpt melawan kehendak Allah =)

oleh itu sila take note mana2 perempuan yang tinggal serumah dengan 'perempuan'... rupa gaya jer perempuan tapi jantina masih lelaki bukan muhrim giteww

Betul. Ramai yang ambil sambil lewa sedangkan benda ni perkara berat dalam agama. Tak boleh buat main.

Ya.. nyah la yang saya maksudkan tu.

Hahaha .. jangan camtu kak Hanny .. naya kang .. hahahaha

Tu la pasal ... jangan sampai datang orang dari Pejabat Agama .. nak kau kawin dengan nyah??? Uhh


EmoticonEmoticon