Tips Blog Dapat Trafik Dari Peranti Mudah Alih. Dewasa ini ramai orang sudah menggunakan peranti dan gajet canggih. Dan ramai juga yang susuri internet terutama blog menggunakan peranti tersebut. Maka, amatlah penting bagi seorang blogger memastikan blognya itu responsif dengan peranti, dan buatkan blog nampak sesuai dipaparkan dalam mana-mana peranti canggih ini. Untuk itu, saya kongsikan tips untuk menerima trafik dari peranti mudah alih untuk anda gunapakai.

Sebelum itu, saya tunjukkan impak yang diberikan oleh peranti kepada trafik blog ini, sebagai bukti bahawa penting untuk blog sentiasa responsif dan mudah dibaca dalam mana-mana gajet yang digunakan pengunjung blog.

Tips Dapat Trafik Dari Peranti Mudah Alih


Berdasarkan statistik blog ini yang saya ambil dari dashboard blogspot, anda boleh nampak kan ... ada Android, ada iPhone, ada iPad ... BlackBerry .... semua ini merupakan sumber dari peranti atau gajet canggih yang mudah alih. Ia antara penyumbang terbesar trafik blog ini. Dan blog anda juga boleh juga dapat trafik sebegini.

Pertama sekali, cari template responsif. Boleh cuba yang ini - 2 Template Responsif Percuma

Kedua, enable mobile version blogspot anda.

Dan ketiga .....

Err .. nanti saya cerita lagi

9 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. haaaa ni baru potong stim nama! hehehe :D

    BalasPadam
  2. hehe

    memang kena enable mobile version sekarang :)

    BalasPadam
  3. waa..
    suma dh boleh detect yer skarang..

    BalasPadam
  4. Saya salah sorg yang pakai peranti mudah alih view blog. Senang!! Kat mana2 pun blh berblogging... Even tgh2 mlm sambil baring pun...

    BalasPadam
  5. nak sambung entry lepas sembahyang jumaat ker...saya baru nak buat nie....bikin suspen jer HH nie....

    BalasPadam
  6. template responsif tu cemane..sori tak tahu..huhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh search dalam blog saya, ada entri saya berikan 2 template percuma yang responsif kepada semua.

      Secara am, responsif maksudnya .. apa yang anda lihat di skrin komputer adalah apa yang akan anda nampak dalam semua peranti .... tak lebih dan tak kurang.

      Padam
  7. Sekarang ni ia juga penting untuk trafik kita, pasal ramai yg dah ada smartphone, mereka buka blog pun byk menggunakan smartphone.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement