Saya agak-agak ramai daripada anda ada telefon pintar Android, betul? Saya sendiri ada, tapi jenama yang segan nak sebut kat anda semua, buatan Malaysia tapi biasalah ia telefon pintar yang imitate produk antarabangsa. Apapun, apa yang ingin saya kongsikan kepada anda ialah cara nak terbitkan entri daripada peranti Android, samada daripada telefon pintar mahupun daripada tablet.

Terbitkan Entri Daripada Peranti Android

Mudah dan senang. Menerusi aplikasi ini yang boleh anda muat-turun daripada Google Play, anda dengan cara paling pantas boleh menerbitkan entri anda di mana jua anda berada - selagi ada capaian internet; menggunakan hanya telefon pintar mahupun tablet Android anda.

Dengan menggunakan aplikasi Blogger untuk Android, pengguna terutama blogger Malaysia dengan pantas (salah satu kriteria blogger untuk berjaya) menulis entri baru dan boleh terus terbitkan dengan hanya beberapa klik sahaja. Menerusi aplikasi ini, anda boleh tambah teks, labels, muat naik gambar serta kongsikan lokasi anda dalam entri tersebut.

Selain itu, anda boleh periksa statistik blog anda, lihat komen dan juga menggunakan kelebihan Google + dalam terbitan entri terbaru blog anda. Jika mahu terbitkan entri daripada peranti Android dengan mudah, sila muat turun aplikasi ini di Google Play di pautan ini (klik).

3 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. memang terbaik, dah cuba...

    BalasPadam
  2. terima kasih atas perkongsian ini.. hehe

    da berjayaa..

    yeayyy!!

    BalasPadam
  3. baru sahaja install semalam dekat android :D

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement