Destinasi Pelancongan Visit Malaysia Pilihan Blogger Malaysia. Malaysia, negara tercinta ini memang banyak tempat menarik. Diberikan setahun melancong dalam negara, rasanya belum tentu akan dapat rasai pengalaman semuanya. Negara ini ada kepelbagaian unik yang boleh diterokai. Banyak keistimewaan yang kita tak tahu. Dan #VMY2014 merupakan tahun terbaik untuk kita meneroka negara kita sendiri.

Saya ingin berkongsi 2 pengalaman menarik blogger Malaysia mengenai destinasi #VMY2014 yang boleh anda kunjungi.

Destinasi Pelancongan Visit Malaysia Pilihan Blogger Malaysia

Menara Jam Condong di Teluk Intan

Secara peribadi, saya pernah belajar selama 5 tahun di Teluk Intan, di salah sebuah sekolah berasrama penuh di sana. Teluk Intan memang menarik. Malah rekabentuk pekan Teluk Intan itu sendiri dari segi geoografi dah unik. Ia merupakan satu-satunya bandar di Malaysia yang lokasinya terletak di dalam bentuk ladam kuda.
Bandar Teluk Intan - Benuk Geografi
Dek kerana reka bentuk dan kedudukan ini, maka wujudlah Menara Jam Condong Teluk Intan. Ada yang menggelarkannya Pisa Malaysia, ada yang menggelarkan Pagoda, bagi orang tempatan, ia lebih dikenali Menara Sendeng atau Jam Sendeng.

Di bawah menara ini, sebenarnya ada laluan air bawah tanah, yang membuatkan struktur tanah di situ tidak berapa kuat, yang menyebabkan ia senget dan condong ke arah barat laut. Dan seandainya, laluan air itu 'pecah' kemungkinan besar bandar ini akan lenyap ditenggelami oleh air sungai yang 'mengepung' bandar ini kiri dan kanan.
Menara Jam Senget di Teluk Intan, Perak

Nak tahu lagi mengenai menara ini dan lihat gambar menarik mengenainya? Anda boleh terjah entri rakan blogger ini - Moh Kita Lawat Menara Condong Malaysia

D' Muara Marine Park Sungai Besar

Sungai Besar, tempat membesar isteri saya. Di sini, apa yang anda akan rasai adalah lebih daripada sekadar satu pengalaman yang melekat di ingatan, tetapi juga di hati.

D' Muara Marine Park Sungai Besar merupakan tarikan terbaru di Sungai Besar, Kuala Selangor. Mari baca kisah blogger ini yang telah merasai sendiri apa yang menarik di Sungai Besar ... - Terima Kasih Penduduk Sungai Besar
D Muara Marine Park, Sungai Besar

 
Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement