Tak sangka pula ehh. Nampaknya penangan blogger di alam maya ini memang tidak dapat disangkal lagi. Lebih-lebih lagi jika sesebuah blog itu punyai pengaruh dan juga pembaca yang jumlahnya cukup besar. Dalam sibuk-sibuk orang politik mengenai pemilihan wakil tertinggi, serta exco UMNO; ada calon yang bertanding ambil peluang mempromosikan diri dengan menggunakan khidmat blogger Malaysia.

Pemilihan UMNO - Ramai Calon Guna Khidmat Blogger

Untunglah blog yang ada kisah politik, boleh dapat durian runtuh dengan sediakan khidmat iklan atau banner bagi calon-calon UMNO ni. Dengar cerita, banyak income masuk disebabkan naik banner dan iklan calon bertanding dalam pemilihan UMNO ni. Dengar-dengar sahaja, kebenaran dan jumlah dapat tu tak dapatlah saya nak kongsikan - sebab saya tak tahu. :)

Cuba tengok contoh yang saya sertakan ini. Ini daripada sebuah laman atau blog informasi terkenal. Ada nampak calon familiar tak? Hehehe.... mana yang tahu menggunakan media sosial serta media maya seperti blog, memang bijak ... tak boleh iklan di akhbar, mereka gunakan blog sebagai alternatif untuk meraih sokongan dan undi.
Calon pemilihan UMNO guna khidmat blogger Malaysia
Calon pemilihan UMNO guna blog
Bijak siapa yang guna blog tu .. :) ...

Blog anda ada letak ke iklan calon UMNO yang bertanding ni ehh?


Penafian: Gambar, artikel ataupun video yang ada di blog ini adakala berasal dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya disini.

Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

4 Komen

tengok nampak tak dh semakin penting blogger sekarang ni...untunglah blogger2 tu

Reply

Diaorang tau peranan bloger ni...dan tak mahu ketinggalan

Reply

Ya, semakin ramai blogger yang kini dilihat berpotensi ..:)

Reply

Peranan blogger mmg semakin penting utk penyebaran maklumat & kempen2.. lebih bercorak "personal touch" drp aliran media perdana..

Reply
Peringatan: Komen adalah tanggungjawab anda. Saya tidak bertanggungjawab dengan sebarang ulasan dan komen yang anda tinggalkan. Komen berbaur lucah, provokasi perkauman serta berbentuk iklan adalah dilarang. Hubungi saya disini. andai timbul isu dan masalah.