Bonus. Ya ini merupakan satu bonus bagi anda, bagi saya yang suka menulis blog. Dapat duit menerusi menulis blog, sesuatu yang sangat seronok; yang boleh kita kongsikan pada sanak-saudara dan rakan-rakan. Dah tu pula, kita lakukan dalam masa kelapangan kita, dan bukan macam wartawan tu yang memang dibayar untuk menulis, terkejar dateline sana-sini ye tak?

Menulis Blog Biar Sampai Dapat Duit!

Menulis blog biar sampai beri pendapatan pada kita. Bukan mustahil pun. Jika dapat RM1.00 - RM10.00 dah kira sebagai pendapatan. Tulis blog bukan sahaja boleh berikan pendapatan sampingan, malah ada blogger yang menjadikan blog itu sumber pendapatan utamanya. Boleh dijadikan satu kerjaya ... tak gitu?

Tapi tak ramai yang benar-benar tahu, bagaimana menulis dengan betul boleh berikan income lumayan secara sampingan. Menarik kan?

Macam saya juga, tulis dalam blog ikut suka ati ... ada idea saya kongsi, tak ada idea jari-jemari kaku mati.

Saya tertarik dengan seorang bernama Aqif Azizan. Kenal? Tak kenal tak mengapa ... tapi dia antara yang berjaya menulis sampai dapat duit. Bukan sedikit, tapi income mencecah sampai 4 angka sebulan! Dan saya tertarik dengan cara Aqif Azizan ini melakukannya.

Paling menarik ialah anda akan tidak percaya bahawa menulis beberapa perenggan ayat pun boleh berikan pendapatan pada kita.

Menulis biar sampai dapat duit. Dan blog punyai segala keupayaan untuk menjana pendapatan. Jika bukan sebagai pendapatan utama, jadilah untuk dijadikan backup bagi membayar bil internet atau minyak petrol kereta.

p.s: Ada banyak cara nak buat duit, tapi tahukah kita semua teknik sebenar menulis menerusi blog yang boleh berikan income sampai 4 angka seperti didedahkan oleh Aqif Azizan ini? Nak tahu? Cuba baca Rahsia INI (klik)


Penafian: Gambar, artikel ataupun video yang ada di blog ini adakala berasal dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya disini.

Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

15 Komen

rezeki blogging...kalau kena caranya..kayo pakcik

Reply

Mudah2an kena caranya & kita semua beroleh rezeki berblogging.. Thanks sharing HH.. :)

Reply

Saya belum mampu ke arah itu lagi

Reply

kalau untuk jadikan binus tu ok la..kalau pendapatan tetap belum mampu lagi hehe

Reply

Nak terjah blog Aqif Azizan kejab lagi.

Reply

wow.sampai 4 angka tu HH..kagum betul ni

Reply

HH pun apa kurangnya kan....ecehhh,,,cehh...malu2 pulokk nak ngaku..haha..

Reply

Panduan menjadi penulis oleh Aqif Azizan ni dah lama diterbitkan, tetapi ia kakel releven sehingga sekarang. Selain beliau guna bahasa melayu tinggi, beliau guna ayat yang memudahkan untuk faham... siapa yang pernah baca tulisan beliau memang terpikat...

Reply

bestnya kalau boleh buat duit dgn blog

Reply

Blogging ni sebenarnya salah satu cabang ilmu juga. Macam repair kereta juga. Mungkin berasal dari minat. Ditambah pula dengan belajar, berlatih, pengalaman, barulah skill itu akan meningkat. Sama ada boleh tukar minyak hitam sendiri atau sampai tahap boleh buka bengkel, bergantung kepada usaha kita sendiri.

Reply

kalau kena caranya, memang boleh buat duit..

Reply

Kena belajar dengan beliau nak dapat 4 angka juga macam ni HH.

Reply

Bagus buku ni. Kena belajar dari yang pakar macam ni insyallah akan ada hasilnya.

Reply

aduh....keladi kena dpt buku tu...sampi sekarang blog keladi kurg trafik..huhuhuhu..

Reply
Peringatan: Komen adalah tanggungjawab anda. Saya tidak bertanggungjawab dengan sebarang ulasan dan komen yang anda tinggalkan. Komen berbaur lucah, provokasi perkauman serta berbentuk iklan adalah dilarang. Hubungi saya disini. andai timbul isu dan masalah.