14 Januari 2016

Menulis Blog Biar Sampai Dapat Duit ....

Bonus. Ya ini merupakan satu bonus bagi anda, bagi saya yang suka menulis blog. Dapat duit menerusi menulis blog, sesuatu yang sangat seronok; yang boleh kita kongsikan pada sanak-saudara dan rakan-rakan. Dah tu pula, kita lakukan dalam masa kelapangan kita, dan bukan macam wartawan tu yang memang dibayar untuk menulis, terkejar dateline sana-sini ye tak?

Menulis Blog Biar Sampai Dapat Duit!

Menulis blog biar sampai beri pendapatan pada kita. Bukan mustahil pun. Jika dapat RM1.00 - RM10.00 dah kira sebagai pendapatan. Tulis blog bukan sahaja boleh berikan pendapatan sampingan, malah ada blogger yang menjadikan blog itu sumber pendapatan utamanya. Boleh dijadikan satu kerjaya ... tak gitu?

Tapi tak ramai yang benar-benar tahu, bagaimana menulis dengan betul boleh berikan income lumayan secara sampingan. Menarik kan?

Macam saya juga, tulis dalam blog ikut suka ati ... ada idea saya kongsi, tak ada idea jari-jemari kaku mati.

Saya tertarik dengan seorang bernama Aqif Azizan. Kenal? Tak kenal tak mengapa ... tapi dia antara yang berjaya menulis sampai dapat duit. Bukan sedikit, tapi income mencecah sampai 4 angka sebulan! Dan saya tertarik dengan cara Aqif Azizan ini melakukannya.

Paling menarik ialah anda akan tidak percaya bahawa menulis beberapa perenggan ayat pun boleh berikan pendapatan pada kita.

Menulis biar sampai dapat duit. Dan blog punyai segala keupayaan untuk menjana pendapatan. Jika bukan sebagai pendapatan utama, jadilah untuk dijadikan backup bagi membayar bil internet atau minyak petrol kereta.

p.s: Ada banyak cara nak buat duit, tapi tahukah kita semua teknik sebenar menulis menerusi blog yang boleh berikan income sampai 4 angka seperti didedahkan oleh Aqif Azizan ini? Nak tahu? Cuba baca Rahsia INI (klik)


Blogger berusia 40an dari Penang. Sudah berumahtangga dan mempunyai 4 cahayamata. Menulis sejak tahun 2007.

15 Komen Menulis Blog Biar Sampai Dapat Duit ....

rezeki blogging...kalau kena caranya..kayo pakcik

Mudah2an kena caranya & kita semua beroleh rezeki berblogging.. Thanks sharing HH.. :)

Saya belum mampu ke arah itu lagi

kalau untuk jadikan binus tu ok la..kalau pendapatan tetap belum mampu lagi hehe

Nak terjah blog Aqif Azizan kejab lagi.

wow.sampai 4 angka tu HH..kagum betul ni

HH pun apa kurangnya kan....ecehhh,,,cehh...malu2 pulokk nak ngaku..haha..

Panduan menjadi penulis oleh Aqif Azizan ni dah lama diterbitkan, tetapi ia kakel releven sehingga sekarang. Selain beliau guna bahasa melayu tinggi, beliau guna ayat yang memudahkan untuk faham... siapa yang pernah baca tulisan beliau memang terpikat...

saya teringin nak macam ini

bestnya kalau boleh buat duit dgn blog

Blogging ni sebenarnya salah satu cabang ilmu juga. Macam repair kereta juga. Mungkin berasal dari minat. Ditambah pula dengan belajar, berlatih, pengalaman, barulah skill itu akan meningkat. Sama ada boleh tukar minyak hitam sendiri atau sampai tahap boleh buka bengkel, bergantung kepada usaha kita sendiri.

kalau kena caranya, memang boleh buat duit..

Kena belajar dengan beliau nak dapat 4 angka juga macam ni HH.

Bagus buku ni. Kena belajar dari yang pakar macam ni insyallah akan ada hasilnya.

aduh....keladi kena dpt buku tu...sampi sekarang blog keladi kurg trafik..huhuhuhu..


EmoticonEmoticon