Saya terbaca kisah daripada blogger yang dikongsikan di blognya yang INI (klik). Dipercayai sebuah kisah benar seorang suami yang mahu menunaikan permintaan isterinya yang sedang sarat mengandung. Hmm, kalau isteri sarat mengandung, pastu nak makan benda-benda, hatta di tengah malam sekalipun, saya pun akan sanggup tunaikan. Jangan main-main dengan permintaan isteri mengandung ni.

Sebuah kisah yang patut ambil peduli dan menjadi ingatan. Ini adalah kerana jenayah boleh berlaku pada sesiapa sahaja.

Insiden yang diceritakan dalam blog rakan blogger tersebut berkisar mengenai bagaimana jenayah dengan mudah boleh berlaku hanya dengan langgar kereta dari belakang. Jika kita tidak awas, tidak waspada, mungkin akan menjadi mangsa.

Apa berlaku? Dan apa yang harus dilakukan bila situasi di atas berlaku ke atas anda. Anda perlu baca dan kongsikan kepada rakan-rakan anda. Baca kisah selanjutnya di blog INI ... ada tips untuk anda elak dari jadi mangsa kes kereta langgar dari belakang dan jadi mangsa jenayah.


Penafian: Gambar, artikel ataupun video yang ada di blog ini adakala berasal dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya disini.

Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

4 Komen

kes jenayah semakin teruk. peranan PDRM semakin bertambah. tapi masalahnya, rakyat suka buat jahat dari baik. so, apa nak heran?

Reply

suspen la pulak bro cerita ni..mmg betul tu..kena berhati2 selalu

Reply

saya sangat berharap agar kes jenayah semakin menurun tapi apakan daya kita, masyarakat sekarang semakin hilang nilai keperimanusiaan

Reply
Peringatan: Komen adalah tanggungjawab anda. Saya tidak bertanggungjawab dengan sebarang ulasan dan komen yang anda tinggalkan. Komen berbaur lucah, provokasi perkauman serta berbentuk iklan adalah dilarang. Hubungi saya disini. andai timbul isu dan masalah.