As-Salam. Haishhhh ... jangan anda menjadi salah seorang mangsa kepada mereka yang cuba umpan anda dengan pelbagai cerita indah di dalam blog mereka ini. Mereka ini adalah penjenayah.... bukan setakat penjenayah siber tetapi memang kaki buat jenayah luar dalam punya. Matlamat mereka, keuntungan buat mereka dengan risiko ditanggung oleh orang lain.

Bukan cerita baru, tetapi dah banyak dan ramai beri nasihat.... namun masih ada juga yang jadi mangsa kepada mereka yang berblog untuk mencari mangsa.

Dalam blog, mereka bercerita itu ini yang seronok-seronok, contohnya dapat duit ribu-ribu dengan hanya kerja mudah - melancong sana sini. Siapa letak gambar ..... bagi buat pengunjung blog rasa percaya dan berselera.

Awas, jika tersilap langkah... anda yang bakal menerima 'habuan' yang tidak disangka. Kerja mereka memang licik .... sampaikan anda yang dah ada pengalaman hidup lama pun boleh tertipu.

Maka, jangan terpedaya dengan umpan-umpan yang dipasang menerusi blog. Tiada jalan mudah nak capai sesuatu.


Post a Comment

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement