As-Salam.
Aduh. Malang sungguh. Tapi nasib baik atas kecekapan wife, HH berjaya juga membuang virus malware yang menyerang PC ini sebentar tadi. PC HH telah diserang oleh Window Premium Defender yang sebenarnya satu malware yang bertindak untuk menipu pengguna komputer membeli perisian antivirus syarikat ini yang ternyata hanyalah satu perisian biasa sahaja.

Tanda terkena virus atau malware ini - Window Premium Defender; semua perisian dalam komputer anda tidak dapat berfungsi (run), dan keluar amaran berikut:


Lepas tu, tetiba program itu akan run dan buat scan dan keluarkan hasil seperti ini:

Windows Premium Defender Malware

Apabila kita nak remove je, dia akan suruh kita beli produk ni, barulah dapat buang semua tu - sedangkan ia hanyalah satu penipuan agar kita membayar hanya untuk membuang jangkitan palsu.

Oleh kerana ini, HH terpaksan tutup PC dan start balik dalam safe mode with networking - anda perlu tekan kekunci F8 untuk memulakan safe mode komputer anda (kebanyakkan komputer guna fungsi ini).

Kemudian, anda perlu lakukan langkah demi langkah untuk membuang keseluruhan malware Windows Premium Defender ini.

Anda boleh ikuti penerangannya di sini: How To Remowe Windows Premium Defender Malware

Lepas tu, insyaAllah ..akan semua kembali normal.



Post a Comment

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement