As-Salam.
Antara kita sedar atau tidak, ada mereka yang dinamakan blogger, menjadikan medium percuma menyebarkan info sebagai satu tempat untuk memperdagangkan manusia. Dan paling malang sekali, bila mana ada anak-anak gadis yang menjual diri menerusi blog yang mereka sendiri sediakan.

Aduh. Adakah ini yang mereka mahukan dalam kehidupan serba pendek ini? Jangan terkejut, memang wujud blog-blog yang menyediakan khidmat persundalan ini. Gadis-gadis seksi dijadikan modal penarik, dan kemudian tawar-menawar berlaku di luar alam siber setelah segala info boleh didapati dari blog tersebut.

Sayang sekali, ada yang ambil kesempatan sebegini rupa. Paling malang adalah blog-blog ini tidak pula ada penghalang - atau amaran tentang isi kandungannya. Makanya, ia akan mudah disebar melalui enjin carian, dan tidak mustahil anak-anak belasan tahun akan menjadi pengunjung setia blog tersebut andai ia terus bergiat aktif.

Sedih tak?

Jika dulu, semua dok lorong gelap, kini boleh didapati secara mudah, hanya dengan klik beberapa butang, di dalam keselesaan di rumah, tanpa perlu tutup lampu!

 


3 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Bukan sekarang makin maju tetapi makin akhir zaman. Ayuh para blogger kita kena lawan mereka. AYuh sebarkan misi2 dakwah.

    Dakwah bukan sahaja tergalas pada tok guru, ustaz, ustazah dan alim ulama sahaja. tetapi kita juga.

    Apakah nant kita akan jawab di akhirat kelak?

    :)

    Jangan fikir rank page semata2. setiap penulisan kita perlu jihad

    *maaf teremo

    BalasPadam
  2. zaman dah berubah...mereka pun dah berubah..apapun jati diri kita jangan diubah...bikin rosak jiwa dan masa depan je...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement