As-Salam.
Blog anda perlulah selamat, kalau tak selamat macam mana orang nak singgah. Kalau anda tahu sebuah rumah ada bom ... nak ke anda masuk?? Jadi pastikan blog anda itu selamat.... anda boleh baca entri ini: Panduan Menulis Blog | Kaedah Untuk Mengetahui Blog Anda Selamat dan juga entri berikut: Panduan Menulis Blog | Tingkatkan Keselamatan dan Kebolehpercayaan Blog

Jangan sampai blog anda berkesudahan begini:


Bagaimana ia boleh berlaku pada blog anda?
Cara yang sering menjadi punca serta sebab adalah widget serta gajet yang anda letakkan pada blog anda. Harus anda tahu, widget-widget ini yang kebanyakkan berasaskan JavaScript adalah terdedah dengan ancaman malware. Seandainya anda tidak berhati-hati, blog anda mungkin nanti akan dibanned oleh enjin carian seperti Google.

Buat mereka yang menggunakan platform percuma seperti blogspot, HH boleh katakan bertuah kerapa ancaman itu telah dititik-beratkan oleh penyedia khidmat, jadi keselamatan anda mungkin berisiko rendah. Namun, buat mereka yang ada hosting sendiri, seandainya tidak dilengkapkan dengan ciri keselamatan yang baik, mungkin nanti menjadi tempat biak malware serta virus.

Post a Comment

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement