As-Salam.
Adeh. Hmm tak abis-abis .... nak kata apa, mereka ni memang bijak. Itulah kelebihan mereka yang ingin mereka tonjolkan. Walhal, ada lagi yang lebih hebat dari mereka ini. Mungkin dah menjadi kewajipan dan tugas seharian mereka ... itu tak tahu.


Penggodam ada macam-macam jenis penggodam, ia berdasarkan kepada kebolehan, kepandaian, kreativiti seseorang penggodam itu memilih dan mencari mangsa. Jika mereka merasakan mereka ada pengetahuan yang cukup superb, mereka akan memilih laman-laman web yang bersensitiviti tinggi untuk digodam.

Buat mereka yang sekadar punyai pengetahuan yang menjadikan mereka penggodam, mereka akan memilih laman-laman web yang tiada implikasi dasyat ... sekadar uji dan pergi.

Ramai yang menjadi penggodam ini merupakan mereka yang mahu menunjukkan skill mereka. Nak kata kaya ... tak pasti sebabnya banyak bank yang digodam dapat duit mereka balik, dan penggodam itu pula ditangkap. Ada pula yang cuba menjadi penjenayah atau pengganas dengan menyerang pengkalan data yang punyai maklumat sulit yang boleh ancam keselamatan negara.

Hmmm .... macam2 ... mereka ini hidup di balik tabir .... sukar untuk dikenali dengan pandangan kasar. Siapakah mereka?

3 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. kadang2 motif deme hack kite pase nak suruh kite tukor balik password sebabnye password yg sedie ade tu lemah dan mudah dihack..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement