As-Salam.
"Wah...cantiknya blog dia ... nak tirulah" ... hmmm, sepatutnya anda menampilkan blog anda dengan citarasa anda, bukan meniru gaya blogger lain. Jika anda mahu blog anda dikunjungi ramai, pastikan ada kelainan dari segi rupa blog anda, isi kandungan, penyampaian .... malah cuba untuk lebih kreatif dengan menggunakan widget yang mudah (mudah untuk edit).

Jika perasan, kebanyakkan blog-blog yang ramai pelawat, ramai pembaca adalah blog2 yang tampil dengan layout atau rupa bentuk yang agak unik, tak boleh mahupun sukar ditemui di blog-blog lain.



Kelainan ini mungkin boleh dibuat pada hiasan widget, kotak komen, ataupun cara navigasi blog anda - contohnya menu-menu. Selain itu, anda boleh tampil khusus dengan cara bagaimana blog anda 'load' ... ada sesetengah blog, bila anda berkunjung, ia tak terus ke isi blog atau layout utama, ada 'landing page' sendiri.

Pernah tak temui blog yang ada widget kurang dari 3! ... saya pernah ... malah ia blog yang sangat menarik - walaupun tiada widget follower yang nampak, tetapi bila periksa .... blog tu ada lebih dari 5K followers .... hebat bukan?

Jadi, cubalah untuk tampil dengan citarasa unik anda sendiri, tak perlu tiru orang lain, elakkan banyak kesamaan yang ketara.

5 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. pernah singgah ke blog begini..memang betul apa yang HH katakan tu. Simple janji senang untuk dibaca dan sentiasa dikunjungi orang.

    BalasPadam
  2. :)

    Tq bro.. selalu qasa DENGKI lihat blog yang cute2.. haha

    BalasPadam
  3. blog nie under construction erk?? macam ada tak siap je lagi. hihi

    BalasPadam
  4. tgk blog lain dan blajar, tu xper... pastu reka la idea sendiri mcmana nak tampilkan content supaya menarik..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement